Deel deze vacature

Inkomensconsulent

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Almere

Uren

36 uur

Startdatum

28 april 2025

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Als Inkomensconsulent binnen de Gemeente Almere handel je zelfstandig aanvragen (intake) voor een bijstandsuitkering en aanvragen bijzondere bijstand af. Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit alle voorkomende werkzaamheden ingevolge Participatiewet, zelfstandig beheren van een eigen caseload, samenwerken met de handhavers, telefoondienst en intakespreekuur draaien.

Je bent verantwoordelijk voor het managen van je eigen werkzaamheden en bent een kei in het plannen en organiseren. Je maakt gemakkelijk contact met mensen en hebt oprecht interesse in de klant. Het is voor deze functie van belang dat je onder druk kunt presteren en het overzicht weet te bewaren.

Naast de ervaring die je meeneemt, vinden we je persoonlijkheid net zo belangrijk. We zoeken iemand die goed kan communiceren, collegiaal is, in het bezit is van uitstekende schriftelijke vaardigheden, nieuwsgierig is, analytisch, onderzoekend en snel kan schakelen. Verder sta je sterk in je schoenen en heb je op de juiste momenten een kritische instelling. Je werkt planmatig, bent flexibel en stressbestendig.

De primaire doelstelling van de functie is:

  • Het voeren van (intake)gesprekken aanvragen levensonderhoud;
  • het zorgdragen voor de afhandeling van- en besluiten op aanvragen Participatiewet en IOAW;
  • het zorgdragen voor de afhandeling van- en besluiten op aanvragen Bijzondere Bijstand;
  • het zorgdragen voor een optimaal onderhoud van de uitkeringsverstrekking tijdens de doorstroom periode naar werk of tijdens maatschappelijke participatie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring in een gelijke functie bij de gemeente
  • Je hebt kennis van systemen zoals PKO en Suite
  • Je hebt veel (juridische) kennis van de participatiewet
  • Je hebt ervaring met zelfstandig afhandelen aanvragen levensonderhoud en omgekeerde toets

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-04-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Roos via roos@samenvijf.nl of 06-25503128

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-04-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Roos via roos@samenvijf.nl of 06-25503128

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Regievoerder Inburgering
HBO
28 uur
Assen
2 juni 2025
Medewerker burgerzaken
MBO
20 uur
Zierikzee
19 mei 2025
Regisseur Veiligheid
WO
24 uur
Zeist
2 juni 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!