Tijd voor iets nieuws

Werken als Medewerker Klantenservice via Samenvijf

Werken in de klantenservice betekent dat jij het eerste aanspreekpunt bent voor klanten en een cruciale rol speelt in het bieden van een positieve klantervaring. Of je nu vragen beantwoordt, problemen oplost of advies geeft, jouw inzet maakt het verschil. Klantenservice biedt een afwisselende werkomgeving waar communicatie en oplossingsgericht denken centraal staan. Bovendien zijn er volop doorgroeimogelijkheden, van het ontwikkelen van specialistische vaardigheden tot het doorgroeien naar leidinggevende functies. Ben jij klaar voor een uitdagende carrière waarin je direct invloed hebt op klanttevredenheid? Ontdek hier alles over werken in de klantenservice via Samenvijf!

Samenvijf Maatschappelijk Detacheren Recruiter
Takenpakket
Wat ga je doen als medewerker klantenservice?

Als medewerker klantenservice ben jij hét aanspreekpunt voor klanten en zorg je ervoor dat zij elke dag de beste service ervaren. Je beantwoordt vragen en klachten van onze klanten en dit kan op verschillende manieren: via e-mail, chat, social media of telefonisch als callcenter medewerker. Je helpt klanten door problemen op te lossen en hen te voorzien van informatie, zodat we samen de beste klantervaring maken.

Bekijk de nieuwste vacatures en ontdek waar je kunt beginnen met werken als klantenservice medewerker in heel Nederland.

Wat moet je kunnen
Dit zijn de belangrijkste competenties
Als klantenservice medewerker zijn goede communicatieve vaardigheden essentieel, omdat je dagelijks via telefoon, e-mail, chat en social media klanten te woord staat. Oplossingsgericht denken helpt je om snel en efficiënt met problemen om te gaan, waarbij je creatief en flexibel bent in het vinden van passende oplossingen. Empathie is daarbij belangrijk, zodat klanten zich gehoord en begrepen voelen. Multitasking is vaak nodig om tegelijkertijd informatie te verwerken en klanten te helpen. Al deze competenties dragen bij aan een uitstekende klantbeleving en tevredenheid.
Medewerker Klantenservice
Klantenservice Medewerker Overheid
Meer informatie
Werken als klantenservice medewerker bij de overheid

Werken als klantenservice medewerker bij de overheid betekent dat je burgers helpt met vragen, problemen en verzoeken over overheidsdiensten en regelingen. Dit kan bijvoorbeeld gaan over belastingen, vergunningen, toeslagen of uitkeringen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor burgers en je communiceert via telefoon, e-mail, chat of social media. In deze functie is het belangrijk dat je goed op de hoogte bent van de regelgeving en procedures binnen de overheid, zodat je mensen op de juiste manier kunt informeren en doorverwijzen.

Als klantenservice medewerker bij de overheid speel je een belangrijke rol in het bevorderen van transparantie en vertrouwen tussen burgers en de overheid. Je werkt vaak in een team en hebt toegang tot trainingen om op de hoogte te blijven van nieuwe wet- en regelgeving.

Bekijk onze klantenservice vacatures

0
kcc

Wil je liever eerst kennismaken met Samenvijf?

De kernwaarden van Samenvijf

Betrokkenheid

We vinden een persoonlijke benadering, betrokkenheid en open communicatie belangrijk.

Zingeving

Een dag(deel) per week nodigen we je uit om iets goeds te doen voor de maatschappij. Dit zorgt voor een werkweek met meer zingeving en afwisseling, waardoor je geïnspireerd en gemotiveerd blijft.

Ontwikkeling

We bieden uitdagende opdrachten bij verschillende opdrachtgevers en we luisteren naar wat jij belangrijk vindt in je ontwikkeling. Zowel op persoonlijk als maatschappelijk vlak.

Inspiratie

We vinden goed werkgeverschap belangrijk en hechten waarde aan het creëren van een inclusieve en inspirerende werkcultuur. We luisteren graag en laten ons inspireren door jouw kennis en jouw verhaal.

Samenwerken

Bij Samenvijf maken we graag impact. Maar dat kan niet alleen. Door samen te werken krijgen we samen dingen voor elkaar.

Veelgestelde vragen

Voor een functie als klantenservice medewerker bij een overheidsinstelling is ervaring vaak een vereiste. Bij voorkeur heb je ook al werkervaring binnen de overheid opgedaan.
De klantcontactafdeling van de gemeente wordt het klantcontactcentrum (KCC) genoemd. KCC-medewerkers monitoren alle klantcontacten en zorgen dat deze zo effectief mogelijk beantwoord worden.

Heb je een andere vraag?

Wil je meer weten over wat Samenvijf voor jou kan betekenen? We horen graag van je.

IMG_2130
Detachering met impact
Vrijwilligerswerk onder werktijd

Wat Samenvijf net even anders maakt dan andere detacheringsbureaus, is dat wij iedere maand een gezamenlijke vrijwilligersdag organiseren waar we al onze medewerkers voor uitnodigen. Zo ontmoeten onze collega’s uit heel Nederland elkaar en is er veel ruimte voor collegiaal contact en plezier. Samen maken we op deze dag het verschil voor een bijzondere doelgroep. Wil jij je als nieuwe medewerker alleen richten op je detacheringsopdracht? Dat kan: we bieden dit als kans, niet als verplichting. Lees hier waarom vrijwilligerswerk een prominente plek op je cv verdient.

Opleidingsmogelijkheden
Tijd voor ontwikkeling

Bij Samenvijf luisteren we naar wat jij belangrijk vindt in je ontwikkeling. Ben je toe aan meer verdieping in je huidige functie of een volgende stap in je carrière? We bieden verschillende mogelijkheden om je op te leiden en gaan hier graag met je over in gesprek. Samen werken we aan je loopbaan.

Stichting Mano Rotterdam - Samenvijfdag

Andere vakgebieden

Schuldhulpverlening

Maatschappelijk Werk

Administratie

Vluchtelingenopvang

Burgerzaken

Sociaal domein: WMO

Sociaal domein: Jeugd

Sociaal domein: Participatie

Marketing en Communicatie

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!