Deel deze vacature

Medior Consultant Employee Experience

Opleidingsniveau

WO

Locatie

Vecht

Uren

8 - 16 uur

Startdatum

1 juni 2025

dit ga je doen

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht (achtergrond)
Voor het project Digitaal Samenwerken zijn wij op zoek naar een Medior Consultant Employee Experience die het adoptieplan gaat uitvoeren om de medewerkers optimaal gebruik te laten maken van de op te leveren producten/diensten uit dit project.
Eén van de doelstellingen van het project is om het samenwerkingsplatform, gebaseerd op Microsoft365 diensten, breder en efficiënter voor de organisatie in te zetten. Het is de bedoeling dat gebruikers het platform intensiever gaan gebruiken en de voordelen hiervan beter gaan benutten.
Een andere doelstelling van het project is de transformatie naar een moderne en veilige, cloud georiënteerde, werkplek met verschillende typen werkplek oplossingen.

De opdracht
Iedere medewerker die gebruik maakt van de gemeentelijke ICT-omgeving, zal n.a.v. dit project worden geconfronteerd met een andere werkwijze m.n. op het gebied van document beheersing.
De opdracht is de medewerkers hier zo goed mogelijk op voor te bereiden en te begeleiden in de verandering. De medewerker staat hierin centraal. 

De resultaten

  • Als Medior Consultant Employee Experience voer je het adoptieplan ui
  • Je zet het verandernetwerk op wat voor het uitvoeren van het adoptieplan nodig is
  • In kaart brengen van de medewerkersbehoeften van verschillende doelgroepen om nieuwe adoptiemiddelen op te zetten of bij te sturen
  • Je ondersteunt bij het opzetten van de benodigde communicatie
  • Je ondersteunt bij het migreren van de netwerkschijven naar de MS365 Cloud (OneDrive, MS Teams en SharePoint)
  • Je voert medewerker interviews uit om kansen en knelpunten in de huidige manier van werken in kaart te brengen;
  • Het in kaart brengen van medewerkersbehoeften, organisatiedoelstellingen en randvoorwaarden voor de migratie;
  • In kaart brengen van de samenwerkingsverbanden en applicatielandschap binnen de gemeente;
  • Opstellen van de verander- en migratieaanpak voor sponsoren, ambassadeurs, verkenners en medewerkers.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op wo bachelor niveau
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift (toetsing vindt in een eventueel gesprek plaats)

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-05-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Roos via roos@samenvijf.nl of 06-25503128

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Klantmanager Herstel Toeslagenaffaire
HBO
28-32 uur
Oudekerk aan de Amstel
16 juni 2025
Casusregisseur KOT (Toeslagenaffaire)
HBO
32 - 36 uur
Rotterdam
1 juni 2025
Ervaren frontoffice medewerker allround
MBO
20-24 uur
Heeze
26 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!