Deel deze vacature

Klantmanager Inkomen

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Goes

Uren

36 uur

Startdatum

12 mei 2025

dit ga je doen

De bestaanszekerheid staat onder druk. Vandaag de dag kunnen veel mensen door allerlei omstandigheden niet of nauwelijks rondkomen. Dat kan iedereen overkomen. Financiële problemen, je baan kwijtraken, en andere problemen kunnen ertoe leiden dat zij geen perspectief verliezen en zich terugtrekken.

Deze mensen melden zich bij GR de Bevelanden. We kunnen niet altijd en iedereen helpen, maar wij kunnen soms net het verschil maken. Ben jij iemand die mensen in sociale onzekerheid weer sociale zekerheid wil geven? Wil je je verder ontwikkelen in een mooi en betekenisvol beroep bij een dito organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Door het bieden van dienstverlening op het gebied van bijzondere bijstand, aanvragen levensonderhoud en inkomensondersteunende regelingen help je inwoners aan een stukje bestaanszekerheid. De belangrijkste doelstellingen waar je aan werkt, zijn het tijdig verstrekken van een juiste uitkering en het voeren van de regie op het gebied van inkomen in samenwerking met externe partners.

Jij doet het

Je bent je ervan bewust dat het leven niet voor iedereen makkelijk verloopt door in de persoon of buiten de persoon gelegen factoren. Je leeft je in, maar je vindt geen reden om bij de pakken neer te gaan zitten. Je durft te spiegelen en kritische vragen te stellen, maar ook confronterende antwoorden te geven. Het begint allemaal bij de aanvraag. Dit zijn vragen van inwoners met een inkomen op of rond het minimum. Jij maakt de klant wegwijs binnen de wetten van sociale zekerheid, je bent ook wel de gids binnen de jungle van sociale wetten. Daarnaast beoordeel je aanvragen in het kader van herleving uitkering, bijzondere bijstand en minimaregelingen. Binnen dit gehele traject, moet je altijd waakzaam zijn. Fraudepreventie is een van de onderdelen waar je scherp op bent. Jij prikt door verhalen heen aan de hand van sterke analyses en mensenkennis.

Je beheert een eigen caseload die is gekoppeld aan een specifiek gebied. Bijvoorbeeld gemeente Reimerswaal, of een deel van gemeente Goes. Naast het beheren van je eigen caseload, is het gebruikelijk om samen met je collega’s in het team te sparren over de juiste route voor jouw klanten. Soms doe je dat ook samen met collega’s van de Bevelandse gemeenten. Je bespreekt casuïstiek met de partners in het lokale netwerk van de gemeente waaraan je bent gekoppeld. Denk dan aan het CJG, welzijnsorganisaties, het lokale sociaal team, etc.

Je houdt van pionieren, bent nieuwsgierig en denkt in oplossingen. Soms kan het nodig zijn om buiten de kaders van de regelgeving naar mogelijkheden te zoeken. Dat doe je samen met je collega’s binnen GR de Bevelanden en de collega’s van het lokale sociale team. Het komt ook voor dat je een presentatie geeft over de minimaregelingen of dat je op een locatie in de gemeente aanwezig bent. Denk aan een dorpshuis of het gemeentehuis. Op die manier kan je onze dienstverlening samen met andere professionals integraal afstemmen. We vinden het belangrijk dat je binnen de afstemming vooral kijkt naar de mogelijkheden, ook als wettelijke kaders in sommige situaties in de weg staan.

Je houdt je bezig met:

  • het uitvoeren van werkzaamheden voor klanten die het minimuminkomen hebben (dit doe je op basis van de Participatiewet, IOAW en IOAZ)
  • het beheren van een caseload binnen een specifiek gebied op de Bevelanden
  • samenwerken met interne en externe collega’s en ondersteunen bij sociaal domeingesprekken (brede uitvraag naar leefgebieden) als het complexe situaties betreft
  • deelname aan projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling

Samenvijf: detacheren met impact

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Werkervaring in een juridische omgeving, bijvoorbeeld bij een gemeentelijke sociale dienst, een deurwaarderskantoor, notariaat of als bewindvoerder
  • Een afgeronde hbo-opleiding in een sociale of juridische richting (bijvoorbeeld SJD of Rechten). Heb je een mbo-4 studie gevolgd in de richting financieel-economisch of sociaaljuridische dienstverlening dan nodigen we je ook van harte uit te reageren
  • Je weet de wet- en regelgeving goed te verwoorden richting de klant, zowel mondeling als op schrift
  • Je kunt een grote caseload beheren en houdt je hoofd koel wanneer er een spoedprocedure binnen komt

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 14-05-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana via ana@samenvijf.nl of 06-21461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Medewerker burgerzaken
MBO/HBO
32 uur
Hellevoetsluis
8 mei 2025
Medewerker Invordering
MBO/HBO
32 uur
Mierlo
19 mei 2025
Projectmanager Gebiedsontwikkeling
HBO
24 uur
Lelystad
7 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!