Deel deze vacature

Project Coördinator

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Rotterdam

Uren

40 uur

Startdatum

2 juni 2025

dit ga je doen

Door de energietransitie komt er meer werk op ons af dan ooit. Er rijden straks veel meer elektrische auto’s. We zoeken een alternatief voor gas. En we leveren massaal zelf opgewekte energie terug. Denk hierbij o.a. aan zonnepanelen op daken, zonneparken en windparken. Vragen van onze klanten worden daardoor steeds complexer en in het net zijn grote aanpassingen nodig. Tegelijkertijd zien we op de arbeidsmarkt een tekort aan technici, willen we de kwaliteit van ons werk verbeteren en moet onze efficiëntie omhoog. Dus zoeken we business consultants die hiermee aan de slag gaan! 
Je komt te werken bij de afdeling Zakelijk Project die grote elektriciteits- en gasprojecten uitvoert. De grote uitdagingen voor de Zakelijke Project Keten zitten in het verdubbelen van de capaciteit voor het uitbreiden en verzwaren van ons elektriciteitsnet, het halen van de doelstellingen voor gasvervangingen, het efficiënter maken van de werkwijze met aannemers in de afgesproken groeipaden van de nieuwe contracten en het professionaliseren van het projectmanagement.
Op dit moment wordt er invulling gegeven aan de overname van DNWG, de ‘Zeeuwse netbeheerder’. Deze opdracht gaat specifiek over ondersteuning van het Projectteam Zakelijk project, dat als doel heeft alle processen, activiteiten en mensen van de afdeling Projects van DNWG te laten landen bij de afdeling Zakelijk Project bij Stedin. Ten behoeve hiervan worden er implementatieplannen geschreven, die uiteindelijk uitgevoerd moeten worden. Hier kom jij als project coördinator in beeld.

Wat verwachten we van jou als project coördinator?  

Ondersteuning Implementatie Activiteiten en Systeem- en Proceswijzigingen

  • Keten testen, inclusief opstellen van testscripts.
  • Verkrijgen van benodigde resources.
  • Planning en uitvoering van de tests.
  • Uitvoeren van gap-analyse en opstellen van features indien nodig op basis van bevindingen.

Ondersteuning bieden bij het uitvoeren van de Implementatieplannen

  • Focus op de systeem- en proceskant.
  • Opvolging van de implementatieplannen.

Begeleiden en Sturen van Projecten Migratie

  • Coördineren dat projecten conform kwaliteitseisen worden overgezet van de ene naar de andere projectomgeving.
  • Organiseren van het migratieproces.
  • Verwerken van migratie in een administratief proces.
  • Uitzetten en bewaken van gerichte opdrachten naar medewerkers die de handmatige migratie uitvoeren.

Samenvijf: detacheren met impact

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de energiemarkt, bij voorkeur kennis van netbeheerdersprocessen
  • Minimaal 2-3 jaar werkervaring in (business) consultancy en/of projectmanagement
  • Ervaring met change/verandermanagement
  • Ervaring met transformatieprogramma’s in grote organisaties met breed stakeholderveld
  • Aantoonbare affiniteit met IT/projectbeheersing

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 15-05-2025.

Ben je benieuwd naar meer informatie over deze vacature of wil je meer weten over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06-29416680.

Past de vacature niet helemaal bij jouw profiel? Neem dan gerust contact met ons op via een open sollicitatie.

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Medewerker burgerzaken
MBO/HBO
32 uur
Hellevoetsluis
8 mei 2025
Medewerker Invordering
MBO/HBO
32 uur
Mierlo
19 mei 2025
Projectmanager Gebiedsontwikkeling
HBO
24 uur
Lelystad
7 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!