Deel deze vacature

Klantmanager Inburgering

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Oldebroek

Uren

32 - 36 uur

Startdatum

19 mei 2025

dit ga je doen

Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Opdracht
Dit ga je doen
Het is een erg uiteenlopende functie waarin je veel diverse werkzaamheden oppakt. Als klantmanager statushouders geef je uitvoering aan de nieuwe Wet inburgering 2021.
Je stelt samen met de statushouder een persoonlijk Plan Inburgerings- en Participatie (PIP) op. Dit doe je op basis van een brede intake (eventueel op locatie bij een AZC). Waar nodig bespreek je met andere partners binnen het sociale domein welke ondersteuning de statushouder nodig heeft.

Samen met de inwoner geef je het traject vorm met als resultaat een succesvolle inburgering en mogelijk ook betaald werk. Je hebt een sterke focus op dit doel en het resultaat. Hierbij maak je gebruik van jouw kwaliteiten en creativiteit bij het scheppen van mogelijkheden. Je toont hierbij lef en vindt het uitdagend om met culturele verschillen om te gaan: Je zorgt voor een goede balans tussen taallessen, maatschappelijke participatie en/of werk die aansluit bij het traject van de statushouder.

Verder:

Je houd de regie op het inburgeringstraject van de statushouder en werkt nauw samen met diverse betrokken partijen.
Ben je medeverantwoordelijk voor het tijdig uitvoering geven aan het PVT (participatieverklaringstraject) en de MAP (Module Arbeidsmarkt en Participatie). De uitvoering hiervan is belegd bij een externe partij.
Behandel je de aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand van de statushouder.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als klantmanager inburgering met statushouders en de wet Inburgering 2021, benoem waar dit is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een Brede intake en PIP
     

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 02-05-2025.

Ben je benieuwd naar meer informatie over deze vacature of wil je meer weten over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06-29416680.

Past de vacature niet helemaal bij jouw profiel? Neem dan gerust contact met ons op via een open sollicitatie.

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Medewerker backoffice jeugd en Wmo
MBO
28 uur
Horst
12 mei 2025
Beleidsmedewerker Integrale Veiligheid & Openbare Orde
HBO
28 uur
Oirschot
15 mei 2025
Clustermanager Beheer Openbare Ruimte (BOR)
WO
36 uur
Nieuwerkerk aan den IJssel
1 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!