Deel deze vacature

Teamleider burgerzaken

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Oss

Uren

24 uur

Startdatum

14 april 2025

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Het vakgebied Burgerzaken is de laatste jaren meer dan ooit in beweging. Niet in de laatste plaats door de toenemende digitalisering: deze daagt overheden uit om hun dienstverlening anders in te richten en om de menselijke factor naar een hoger plan te tillen. Hoe meer er digitaal wordt afgehandeld, hoe schaarser het menselijk contact wordt. Dat heeft tot gevolg dat het contact dat er is (veel) waardevoller wordt c.q. moet zijn. En dat vraagt meer van de medewerkers dan nu het geval is. Bij de vertaalslag van de systeemwereld naar de leefwereld van de inwoner moet er een balans worden gevonden in het spanningsveld van optimale dienstverlening, kwaliteit van persoonsgegevens, privacy, beveiliging (ondermijning) en adresonderzoek. Dit vraagt ook in toenemende mate om een samenwerking c.q. afstemming met andere onderdelen van de organisatie en ketenpartners. Deze transformatie vraagt om de nodige flexibiliteit van de organisatie, het management èn de medewerkers.

Opdracht Teamleider Burgerzaken: Wij zijn op zoek naar een interim teamleider die medewerkers begeleidt bij noodzakelijke en gewenste ontwikkelingen. Als teamleider coach, inspireer en motiveer je, en weet je veranderingen effectief door te voeren.

De opdracht omvat de volgende taken:

  • Zorgdragen voor continuïteit binnen de afdeling Burgerzaken door de rol van interim teamleider op je te nemen, totdat een definitieve teamleider is aangesteld.
  • De huidige koers voortzetten en tegelijkertijd werken aan het optimaliseren van de belangrijkste aandachtspunten binnen de afdeling.(o.a. digitalisering, strategische personeelsplanning, voorbereiden verkiezingen 2026) . 
  • Het versterken van de interne en externe samenwerking met betrekking tot adresonderzoek en de aanpak van ondermijning.Verbeteringen in het proces van adresonderzoek stimuleren en initiëren en zorgdragen voor een efficiënte uitvoering met inachtneming van wettelijke kaders en tijdslijnen.
  • Het uitvoeren van de activiteiten zoals beschreven in het Jaarplan 2025 van het Publiekscentrum.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Hbo diploma
  • De kandidaat beschikt over minimaal 10 jaar, opgedaan in de laatste 15 jaar, werkervaring als hiërarchisch manager of leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie. Deze ervaring wordt duidelijk onderbouwd in het ingediende CV en offerte.
  • De kandidaat beschikt over minimaal 8 jaar, opgedaan in de laatste 15 jaar, werkervaring op het gebied van Burgerzaken en dienstverlening.

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 04-04-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana via ana@samenvijf.nl of 06-21461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 04-04-2025.

Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana via ana@samenvijf.nl of 06-21461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Medewerker Belastingen
HBO
24 uur
Purmerend
19 mei 2025
Adviseur Financien
HBO
36 uur
Elburg
19 mei 2025
Campagnemarketeer
HBO
12 - 16 uur
Amsterdam
10 juni 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!