Deel deze vacature

Specialist Detentie en Terugkeer

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Nieuwegein

Uren

32 uur

Startdatum

4 november 2024

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Als PGA-specialist Detentie & Terugkeer zorg je ervoor dat (ex)-gedetineerden weer een goede start in de samenleving kunnen maken. Daarom wordt er gestart met het maken van een re-integratieplan voor gedetineerden als de detentie nog loopt. Samen met de casemanagers in de penitentiaire inrichting (PI) en interne- en externe partners werk je samen aan het uitvoering geven van het re-integratieplan. Dit doe je voor de 10 gemeenten in West Utrecht.

De kerntaken van deze specialistische functie:

  • Je verzamelt, verkent, adviseert en regelt waar nodig, de inzet van (gemeentelijke) instrumenten op het gebied van school, werk, inkomsten/dagbesteding, schuldenproblematiek, identiteitsdocumenten, zorg en bestuurlijke maatregelen.
  • Je bent aanspreekpunt voor partners zoals Zorg- en Veiligheidshuis, Penitentiaire Inrichtingen, Openbaar Ministerie, politie, lokale en regionale zorgpartijen, maar ook voor gemeentelijke afdelingen van de West Utrecht gemeenten.
  • Je hebt direct contact met gedetineerden, o.a. tijdens spreekuren in de PI’s.
  • Je verwerkt (nieuwe) informatie over gedetineerden in de beschikbare systemen en je verzorgt diverse voorkomende (administratieve) werkzaamheden.
  • Je werkt samen met je teamgenoten aan vernieuwing en doorontwikkeling van de taak die we als gemeente hebben in de re-integratie van ex-gedetineerden. Uiteraard in afstemming ook met de 10 gemeenten waarvoor je werkt.

PGA-specialist in Nieuwegein
Als PGA-specialist Detentie & Terugkeer maak je onderdeel uit van het team van PGA-specialisten in Nieuwegein. In voorkomende gevallen van ziekte of vakantie van je directe collega’s, neem je taken waar binnen andere persoonsgerichte aanpakken waarbij sprake is van overlast en/of criminaliteit in combinatie met zorg. Dit betekent dat je in geval van een casus een multidisciplinair overleg (MDO) organiseert. Je stelt dan, incidenteel in samenwerking met de betrokken ketenpartners, voor elke casus een integraal plan van aanpak op. Je monitort de voortgang van het plan van aanpak en signaleert eventuele knelpunten bij de betrokken partij(en) en maakt deze bespreekbaar.

Wie ben jij?
We zoeken een collega die stevig in haar/ zijn schoenen staat. Complexe casuïstiek vraagt om creativiteit, pionieren, snel schakelen en inspelen op de behoeften. In jouw werk ben je gericht op samenwerking. Je snapt dat draagvlak en betrokkenheid belangrijk zijn om vooruit te komen. Wanneer het nodig is dan ben je in staat om te escaleren. Ook beschik je over een breed netwerk. In deze functie is het van belang dat je beschikt over goede (schriftelijke) communicatievaardigheden. 

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met de doelgroep;
  • Pré: je hebt werkervaring met de regionale ketenpartners;
  • Pré: Je beschikt over kennis van en/of werkervaring met het sociaal domein, werk/dagbesteding, schuldhulpverlening, inkomsten en huisvesting;
  • Pré: Je beschikt over kennis van en/of werkervaring met multidisciplinaire samenwerkingsverbanden;
  • Pré: Je beschikt over werkervaring met het opstellen van een re-integratieplan.

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Recruiter foto

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-10-2024.

Ben je benieuwd naar meer informatie over deze vacature of wil je meer weten over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06-29416680.

Past de vacature niet helemaal bij jouw profiel? Neem dan gerust contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-10-2024.

Ben je benieuwd naar meer informatie over deze vacature of wil je meer weten over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06-29416680.

Past de vacature niet helemaal bij jouw profiel? Neem dan gerust contact met ons op via een open sollicitatie.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Communicatieadviseur Stadskwartier
HBO
28 - 32 uur
Assen
2 juni 2025
Medewerker Frontoffice Burgerzaken
24 - 36 uur
Rhoon
31 mei 2025
Gezinscoach
HBO
20 - 24 uur
Heerde
1 juli 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!