Deel deze vacature

Medewerker BRP-Straat

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Zevenaar

Uren

8 - 40 uur

Startdatum

24 oktober 2022

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Binnen het cluster Wijken & Dienstverlening van de gemeente Arnhem is de afdeling Burgerzaken verantwoordelijk voor de dienstverlening aan burgers en instanties op het gebied van identiteits- en persoonsgegevensmanagement en het organiseren van verkiezingen. Een van de taken die daarbij horen, is de eerste inschrijving van asielzoekers in de Basisregistratie Personen (BRP). Een snelle inschrijving van asielzoekers in de BRP is ontzettend belangrijk. Wil jij daaraan bijdragen? Kijk dan snel verder! 

Voor asielzoekers is een goede en snelle inschrijving in de BRP noodzakelijk om in Nederland zaken te kunnen regelen. Dat gebeurt op vijf plaatsen in Nederland in zogenaamde BRP-straten. Een van deze BRP-straten is gevestigd bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in Zevenaar. Deze wordt bemenst door de afdeling Burgerzaken Arnhem.
Je handelt aangiften af voor de eerste inschrijving in de BRP:

  • Je bereidt op basis van informatie van de IND intakegesprekken voor;
  • Je voert intakegesprekken met de asielzoekers, doorgaans met behulp van een tolk. Daarbij stel je de identiteit van de asielzoekers vast, controleer en beoordeel je hun brondocumenten, neem je zo nodig verklaringen onder ede op, en pas je het internationale privaatrecht toe om te komen tot een correcte BRP-inschrijving;
  • Je handelt de registratie in de BRP af;
  • Je controleert dossiers van collega’s;
  • Hierbij werk je samen met ketenpartners, zoals de IND, de vreemdelingenpolitie (AVIM) en andere BRP-straten.

De werkzaamheden vinden zoals gezegd plaats in het gebouw van de IND in Zevenaar. Je kunt soms ook bijspringen bij aanverwante werkzaamheden op het stadhuis in Arnhem. Bijvoorbeeld bij de eerste inschrijving van vluchtelingen uit Oekraïne.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een afgeronde HBO opleiding
  • Je beschikt over een uitstekende beheersing van de Engelse taal
  • Je beschikt over enige ervaring binnen het gebied van burgerzaken. 

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-10-2022.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct met een recruiter spreken? Bel, Whatsapp of mail met Mirjam (06-23696810 of mirjam@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-10-2022.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct met een recruiter spreken? Bel, Whatsapp of mail met Mirjam (06-23696810 of mirjam@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Communicatieadviseur Stadskwartier
HBO
28 - 32 uur
Assen
2 juni 2025
Medewerker Frontoffice Burgerzaken
24 - 36 uur
Rhoon
31 mei 2025
Gezinscoach
HBO
20 - 24 uur
Heerde
1 juli 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!