Deel deze vacature

Informatiemanager Bedrijfsvoering

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Rotterdam

Uren

36 uur

Startdatum

1 september 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Als Informatiemanager maak je onderdeel uit van het team Bedrijfsvoering en ben je de schakel tussen de afdeling Vastgoed (business) en BCO (architectuur, functioneel beheer en oracle). Je adviseert beide partijen over ontwikkelingen die de informatievoorziening beïnvloeden. Je vertaalt de vragen uit de business naar oplossingen waar de ICT-organisatie mee aan de slag kan. Het continue verbeteren van de dienstverlening naar collega’s (de gebruikers) staat hierbij centraal. De implementatie van Oracle Property manager bouw jij verder uit in samenwerking met de gebruikers en procesbeheerders. Dankzij jou werkt de afdeling Vastgoed van de gemeente Rotterdam optimaal met het nieuwe vastgoedinformatiesysteem en werken we met zijn allen slimmer aan de oplossingen voor de stad.
 
Jouw hoofdtaken:

  • Opstellen van beleidsvoorstellen omtrent informatievoorziening voor het primaire proces van vastgoed. Je legt de basis voor het invullen van de informatie managementrol en functioneel beheer in de operationele fase;
  • Op basis van de concern- en afdelingsinformatiestrategie zorg je voor de juiste inhoudelijke afwegingen in het keuzetraject. Je hebt een coördinerende rol om te zorgen dat de specifieke onderdelen van het Programma van Eisen getoetst worden, doet verbetervoorstellen en trekt conclusies;
  • Uitvoeren informatieanalyse en opstellen samenhangend projectenportfolio, gericht op het bereiken van de gewenste beleidseffecten;
  • Je bent mede grondlegger voor de inrichting van geoptimaliseerde processen in het nieuwe systeem. Je hebt uiteraard een centrale rol in de voorbereiding en inrichting van het implementatietraject;
  • Je zorgt voor de aansluiting en inrichting van het jaarplan proces, de voortgangsrapportage en evaluatie en adviseert over bijsturing; 

In deze rol is een intensieve samenwerking met het cluster Bestuurs- en concernondersteuning (BCO) waaronder Functioneel Beheer en Business Intelligence. Je staat in nauw contact met de gebruikers, de projectleider en de afdeling OBI. Je vertaalt de informatiebehoefte naar functionele eisen en wensen. Je bent hier een onmisbare sparringpartner. Op deze wijze draag jij bij aan de verdere professionalisering van onze afdeling Vastgoed.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring hebt op het gebied van business informatiemanagement, informatieplanning en informatiearchitectuur;
  • Je hebt ervaring met projecten gericht op implementatie- en verandermanagement (Prince2);
  • Je hebt aantoonbaar kennis van: BiSL, LEAN, ITIL, ASL, Agile, Power BI;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring van Scrum en verandermanagement; 
  • Je bent in het bezit van een afgeronde WO-opleiding in de richting van bestuurlijke informatiekunde, bedrijfskunde of informatica;
  • Je hebt ervaring met informatieanalyse en procesoptimalisatie bij een organisatie > 5000 medewerkers;
  • Je hebt ervaring met communicatie naar gebruikers bij implementatie- en verandertrajecten waarbij je ervaren bent in het omgaan met tegengestelde belangen in de organisatie;
  • Je hebt systeemkennis van Planon en Oracle;

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 20 augustus.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 20 augustus.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Klantmanager Werk
HBO
20 uur
Brummen
12 mei 2025
Projectmedewerker maatwerk
32 uur
Bussum
12 mei 2025
Bestuurssecretaresse
MBO
24 - 32 uur
Wijk bij Duurstede
12 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!