Deel deze vacature

Programmamanager Infrastructuur

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Utrecht

Uren

40 uur

Startdatum

17 mei 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Binnen KVK wordt veel aandacht besteed aan continuiteit en security. Er lopen diverse initiatieven en projecten om de infrastructuur te vernieuwen en verbeteren. KVK maakt gebruik van twee datacenters waarvan één in eigen beheer. Momenteel wordt deze laatste verplaatst naar onze Datacenter leverancier. De opdracht is om als programma manager de projectorganiatie neer te zetten voor de duur van drie jaar met daarbij de volgende doelstellingen:

  • Opleveren van een draaiboek voor het nieuwe operationeel model;
  • Opstellen van plan van aanpak om te komen tot een Active-Active omgeving;
  • Coördineren neerzetten van de nieuwe infrastructuur t.b.v. de Active-Active opzet, een solide fundament voor de toekomst;
  • Coördineren van alle activiteiten die gepaard gaan met de omzetting van de huidige Active-Passive naar de nieuwe Active-Active omgeving (verdeeld over twee Datacenters);
  • Trainingen ontwikkelen en opleiden van de betrokken afdelingen t.b.v. solide beheer. Dit vindt plaats i.s.m. het SOC;
  • Conformeren aan alle richtlijnen die betrekking hebben met het BIT-plichtig zijn van het programma. Documentatie en rapportages moeten voldoen aan alle BIT-standaarden;
  • Bijhouden van een transparant programma dossier waarmee de Raad van Bestuur en de KVK medewerkers goed geinformeerd worden;
  • Acteren als Senior Supplier in de stuurgroep voor het programma en verzorgen van een open en transparante communicatie naar de andere leden van de stuurgroep;
  • Handelen conform ISO27001 standaarden (huidige acreditatie)

Het continuiteitsniveau naar een nog hoger niveau te brengen. Daarom zijn we op zoek naar een programma manager, welke zorg draagt dat binnen het programma de nog te definiëren projecten gestructureerd worden opgepakt en succesvol worden uitgevoerd.

Je verdiept, samen met de Sr. Executive (Manager IT) en de Sr. User (IT Operations), de infrastructuur architect en de diverse security experts, de gedefinieerde projecten binnen het programma. Je bent de spin in het web en schakelt soepel tussen projectmanagement-, security en technisch inhoudelijke (o.a. Firewalls, Connectivity, Active Directory, Netwerk / Infra / Datacenter) aspecten. Je beschikt daarom ook over een technische achtergrond, zodat de kandidaat op basis van kennis, kunde en veel praktische praktijkervaring besluiten en richting kan geven aan de projecten. Daarnaast kan je verdere detailstructuur brengen in de projecten en zorgdragen dat op basis van het “projectmanagement-vierkant” (tijd, geld, kwaliteit en kwantiteit) i.c.m. een Agile aanpak de projecten succesvol worden uitgevoerd. Daarbij zijn het motiveren van de diverse teams en experts, plannen en herplannen plus het zorgdragen voor de communicatie richting de vele stakeholders, zaken waarin de kandidaat ruime ervaring heeft. Je zorgt dat binnen het programma “Twin DC A-A” de nog te definiëren projecten gestructureerd worden opgepakt en succesvol worden uitgevoerd.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo opleidingKennisKandidaat is in het bezit van PRINCE2 certificering (minimaal practitioner) en/of IPMA-D (of hoger)
  • Je hebt actuele (in de afgelopen 10 jaar) en minimaal 7 jaar aantoonbaar ervaring als technische projectleider bij een vergelijkbaar grote organisatie
  • Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) en minimaal 2 jaar aantoonbaar ervaring met het opzetten, begeleiden en succesvol afronden van meerdere Datacenter gerelateerde projecten
  • Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met het aansturen dan wel uitvoeren als meewerkend “voorman” van meerdere projecten binnen het Infrastructuurdomein
  • Je hebt actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbaar ervaring met het aansturen dan wel uitvoeren als meewerkend “voorman” van meerdere projecten binnen het Netwerkbeveiligingsdomein
  • Je hebt ervaring met werken bij overheidsorganisaties
  • Je hebt meerjarige ervaring met werken conform agile/scrum 
  • Je bent in het bezit van ITIL 3.0 – 4.0 Practitioner certificering
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het uitvoeren van meerdere projecten waarbij een BIT-audit onderdeel was van het project

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 30 april.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 30 april.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Communicatieadviseur Stadskwartier
HBO
28 - 32 uur
Assen
2 juni 2025
Medewerker Frontoffice Burgerzaken
24 - 36 uur
Rhoon
31 mei 2025
Gezinscoach
HBO
20 - 24 uur
Heerde
1 juli 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!