Deel deze vacature

HR Adviseur

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Breda

Uren

32 uur

Startdatum

12 april 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

De afdeling Organisatie ondersteunt de HR ontwikkelingen binnen de gemeentelijke organisatie én is zelf ook in beweging. Het is belangrijk dat op HR gebied  de zaken goed geregeld zijn. We werken vanuit de HR visie, vanuit de gedachte dat vitale mensen een vitale organisatie vormen, we durven te doen, we bieden en krijgen ruimte, we werken in doelen en houden balans.
Recent is de P&O afdeling van de Sociale werkvoorziening (SW) onderdeel geworden van onze afdeling. Dit is onderdeel van de gemeentelijke vervlechting van de SW in de organisatie.

We werken aan duurzame inzetbaarheid waarbij talentmanagement en het werken vanuit de medewerkersbeleving een steeds grotere rol spelen. Dit betekent concreet dat we investeren het omvormen van onze HR instrumenten, in inzetbaarheid en talent management , in recruitment termen, HR Analytics, Strategische Personeelsplanning, Diversiteit en Teamontwikkeling.  Je werkt hierin ‘schouder aan schouder’ met onze vooral interne klanten en daarmee ook de burgers van de gemeente Breda. Daarmee verbeteren we onze dienstverlening naar de klant. Voor 2021 is dat ons speerpunt. We zijn op zoek naar een HR adviseur die de fijne kneepjes kent van het vakgebied HR.
 
We vragen van deze interim opdracht dat:

  • Je mede de vervlechting van de afdeling Organisatie (HR) met P&O SW mee vormgeeft. Er extra interventies worden gedaan gericht op verzuim naar inzetbaarheid. En er enkele HR beleidsadviseringsthema’s worden uitgewerkt en gerealiseerd.
  • Je bent de HR-sparringpartner voor het management. Je werkt gemeente breed met diverse HR adviseurs en de afdeling Organisatie samen voor de klanten. En bent eerste aanspreekpunt specifiek voor een account binnen de gemeente, in beginsel voor het Sociaal Economisch Domein. Als adviseur ben je zichtbaar en aanwezig in de beleving van anderen, je bent de ogen en oren van de organisatie, pikt signalen op, zoekt daarbij continue naar de verbindingen en de onderlinge samenwerking en wordt vanzelfsprekend betrokken bij HR vraagstukken.
  • Je hebt een rol bij het implementeren van beleid en je neemt actief deel aan de ontwikkeling van nieuw beleid en HR instrumenten als gevolg van de vraag uit de organisatie. Je bijdrage zit met name in het inbrengen en vertalen van de signalen uit de organisatie. Je informeert en betrekt de juiste collega’s  erbij en blijft betrokken en/of voert regie bij het hele proces.
  • Je adviseert op HR aspecten op het gebied van Strategische Personeelsplanning,  in- door en uitstroom op korte, middellange en lange termijn, binden en boeien van personeel , Arbo en verzuim/inzetbaarheid, functioneren en beoordelen, werving en selectie etc. Daarnaast adviseer je leidinggevende m.b.t. complexe casuïstiek, zoals; arbeidsconflicten, re-integratie, mobiliteit etc, waarbij het belang van de medewerker meegewogen wordt. Je informeert en betrekt de juiste collega’s  erbij en blijft betrokken en/of voert regie bij het hele proces.
  • Je bewaakt de aandacht op de overige bedrijfsvoeringfactoren  wanneer dit in het gesprek met het management aan de orde komt. Je hebt als HR-adviseur een rol om je collegae van andere ondersteunende afdelingen erbij te betrekken en/of het management hierop te wijzen. Het gaat hier om de issues die gerelateerd zijn aan de HR-onderwerpen.
  • Je bent op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen en trends op HR-gebied. Je spart met collega adviseurs over de relevantie en toegevoegde waarde voor de gemeente Breda. Dit kan uiteindelijk leiden tot het ontwikkelen van nieuw beleid en of HR instrumenten.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding op HR gebied;
  • Je hebt meerdere aantoonbare jaren advies ervaring als Adviseur HR / HR businesspartner bij het begeleiden van strategische verandertrajecten, in een complexe, veranderende omgeving;
  • Aantoonbaar de laatste 5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie, een werkgeverspunt (Werk&Inkomen) én Sociale werkvoorziening
  • Communiceren binnen alle lagen van de organisatie gaat jou gemakkelijk af;
  • Je bent pro actief, gericht op samenwerking, deskundig, je hebt een bedrijfsmatige instelling en je neemt  je verantwoordelijkheid;
  • Je bent omgevingssensitief en onafhankelijk, maar zoekt altijd naar de verbinding.
  • Je hebt ervaring in het (bege)leiden van projecten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken vanuit een CAO Gemeenten en CAO Sociale werkvoorziening

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 26 maart voor 12 uur.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 26 maart voor 12 uur.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Casemanager Omgevingswet
MBO
24 - 36 uur
Zwolle
12 mei 2025
Medewerker Bestuurssecretariaat
MBO
16 uur
Reusel
1 mei 2025
Communicatieadviseur
HBO
32 uur
Etten-Leur
1 juni 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!