Deel deze vacature

Medewerker Bijzondere Bijstand / TONK

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Bergen op Zoom

Uren

28 uur

Startdatum

15 maart 2021

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

Hoe ziet jouw werkdag eruit als medewerker bijzondere bijstand
Je begint je werkdag thuis of op kantoor. Na een bak koffie en een praatje, ga je naar je werkplek. Je beoordeelt aanvragen bijzondere bijstand op noodzakelijkheid en bijzondere omstandigheden. Het gaat om noodzakelijke kosten die niet uit de algemene bestaanskosten of uit een voorliggende voorziening kunnen worden voldaan. Bij het onderzoek naar het recht op bijzondere bijstand maak je o.a. gebruik van de door de ISD opgestelde Beleidsregels Bijzondere bijstand. Bij lopende uitkeringen bijzondere bijstand voer je herbeoordelingen uit. Je onderzoekt of de lopende uitkering nog steeds op juiste gronden wordt betaald. Als dit niet het geval is pas je het recht of de hoogte van de uitkering aan. Eventueel wordt ten onrechte verstrekte bijzondere bijstand teruggevorderd.               

TONK, wat doe je daarvoor?
Door de coronacrisis staat de bestaanszekerheid van veel mensen onder druk omdat zij hun noodzakelijke kosten niet kunnen betalen. Zij hebben dan ook mogelijk hulp nodig.
Onderdeel van het ondersteuningspakket van het kabinet is de regeling Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK). Naast bovengenoemde werkzaamheden als medewerker bijzondere bijstand zijn de volgende taken onderdeel van je werkzaamheden in het kader van de TONK regeling:Je onderzoekt administratieve bronnen, herkent signalen die betrekking hebben op het recht op uitkering,   
Bijvoorbeeld fraudesignalen, recht op voorliggende voorzieningen, en doet daar vervolgonderzoek  
Je voert gesprekken met uitkeringsgerechtigden
Je onderzoekt, adviseert en stelt rapportages en beschikkingen op.

Wie ben jij?
Voor ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega met minimaal hbo werk- en denkniveau. Jij weet van aanpakken en houdt van een uitdaging, zoals de uitvoering van de TONK regeling. Je hebt ervaring met complexe aanvragen bijzondere bijstand, met het uitvoeren van hercontroles en met het opstellen van rapportages en beschikkingen. Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving (Participatiewet) alsmede voorliggende voorzieningen. Ervaring met suite is een vereiste.

Belangrijk is dat je oog hebt voor de klant en over inlevingsvermogen beschikt. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden en gesprekstechnieken die je inzet tijdens (soms lastige) gesprekken met je klanten.

Wie zijn wij?
Je gaat werken voor de ISD Brabantse Wal op de locatie Bergen op Zoom. ISD staat voor Integrale Sociale Dienst. Het is een samenwerkingsverband tussen de gemeenten Bergen op Zoom, Steenbergen en Woensdrecht. De ISD voert verschillende taken uit op het gebied van sociale zekerheid. Binnen de ISD kom je te werken in een collegiale omgeving. Het is een klantgericht team met ontzettend loyale collega’s. Uitdagingen, zoals ingewikkelde casussen, zijn altijd bespreekbaar met de collega’s.   

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding Eis
  • Je kan zo snel mogelijk starten. Uiterlijk 15 maart 2020
  • Je hebt aantoonbare recente kennis en ervaring met bijzondere bijstand Ervaring/ kennis met/ van:
    • Uitvoeren van herbeoordelingen van toegekende periodieke bijzondere bijstand
    • Het opstellen van rapportages en beschikkingen en het verzorgen van de verdere administratieve- en procedurele afhandeling
    • Afhandelen van beëindigingsonderzoeken
    • Afhandelen van aanvragen en mutaties sociaal medische kinderopvang;
    • Beschikkingen opstellen
    • Kennis van de relevante wet- en regelgeving Participatiewet alsmede voorliggende voorzieningen
    • Ervaring en affiniteit met handhaving
  • Je hebt meer dan 2 jaar aantoonbare recente kennis en ervaring 
  • Je hebt kennis van en ervaring Suite4 Werk

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 26 februari.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor vrijdag 26 februari.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Allround Regisseur Schuldhulpverlening
HBO
36 uur
Gouda
26 mei 2025
Jeugd- en Gezinswerker
HBO
28 uur
Hoorn
4 augustus 2025
Allround Consulent Wmo
32 uur
Nijkerk
2 juni 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!