Deel deze vacature

Afdelingsmanager Sociaal Domein

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Hilversum

Uren

36 uur

Startdatum

22 juni 2020

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

In deze uitdagende functie stuur je zes teammanagers aan die allemaal actief zijn binnen de beleidsontwikkeling en uitvoering van het Sociaal Domein en heb je indirect een span of control van 150 medewerkers.  Je bent eindverantwoordelijk voor het aantal fte, budget en kwaliteit van de uitvoering van de afdeling. Als afdelingsmanager ga je aan de slag met het vormgeven aan de ingezette verandering binnen het Sociaal Domein. Je geeft op een coachende manier en inspirerende wijze leiding, je bent in staat om ruimte en richting te geven en zet anderen in hun kracht. Je stuurt via de teammanagers op kwaliteit van de interne en externe advisering. Je ontwikkelt en coacht de teammanagers en spreekt het zelf oplossend vermogen van hen aan. Je kunt als geen ander je coaching vaardigheden in zetten om advieskracht van de teammanagers te verhogen naar een strategisch niveau. Daarnaast ben je in staat om grenzen en kaders te stellen.

De gemeente Hilversum heeft de transitieperiode van de decentralisaties goed doorstaan. De taken zijn ingebed en inwoners ontvangen de zorg die nodig is. Maar de ambitie van het bestuur is groter. De gemeente streeft naar een integrale en gebiedsgerichte werkwijze. Het uitgangspunt is nadrukkelijk wat iemand wel kan en het bieden van de zorg en ondersteuning die past en verder helpt. Samen met de partners in de Sociale basis wordt gewerkt aan zoveel mogelijk normaliseren en demedicaliseren. Naast ambitie spelen ook de toenemende vraag en oplopende kosten een belangrijke rol. Hierdoor neemt de behoefte aan (over)zicht en sturing op de inhoud, de kwaliteit en de financiën binnen het Sociaal Domein toe.

Om hier sturing aan te geven hebben we ervoor gekozen om met behulp van het 7S model (+1) van McKinsey de bedrijfsvoeringsagenda op te stellen.  Doordat we beperkt werken door de maatregelen i.v.m. de Corona crisis hebben we dit proces nog niet volledig kunnen afronden. Met name de S-en die te maken hebben met de wat meer “zachte” kant van het model (Staff, Shared values etc.) moeten nog worden vormgegeven.

De focus binnen deze opdracht ligt op het door ontwikkelen en uitvoeren van deze bedrijfsvoeringsagenda voor het Sociaal Domein.

Als Afdelingsmanager ga je samen met het management,  medewerkers en omliggende adviserende functies binnen het Sociaal Domein deze agenda verder uitwerken en uitvoeren om in samenhang en betekenisvol de organisatie klaar te laten zijn voor de volgende fase van transformeren.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  • Verder uitwerken bedrijfsvoeringsagenda op basis van het 7S (+1) model van McKinsey
  • Uitvoeren bedrijfsvoeringsagenda
  • Coachen MT
  • Aanspreekpunt College en Directie
  • Aanspreekpunt voor de Adviesraad en de Cliëntenraad
  • Voorzitter Klankbordgroep

Over Samenvijf

Samenvijf is een landelijk detacheringsbureau binnen zorg, welzijn en overheid. Bij ons werk je maximaal vier dagen per week voor boeiende opdrachtgevers. Daarnaast krijg je de kans om iedere week een dag(deel) aan de slag aan de slag te gaan bij een maatschappelijke organisatie bij jou in de buurt, met behoud van salaris. Wij geloven namelijk dat als je de maatschappij iets mooier wilt maken, je bij jezelf moet beginnen.

Omdat je op de vijfde dag iets anders mag doen, haal je meer plezier uit je werk en krijg je meer energie en inspiratie. Wil je minder dan vijf dagen per week werken? Dat kan natuurlijk, we gaan er graag met je over in gesprek. Alleen focussen op je opdracht? Ook dat kan, de vijfde dag is een kans en geen verplichting.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Je hebt aantoonbare werkervaring als manager binnen het sociaal domein
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als afdelingsmanager sociaal domein binnen een gemeente
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in het begeleiden van verandertrajecten binnen het sociaal domein
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het aansturen van managers
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met een indirect span of controle van 150 medewerkers
  • Je bent uiterlijk beschikbaar per 22 juni 2020

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je CV en motivatiebrief voor vrijdag 5 juni.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je CV en motivatiebrief voor vrijdag 5 juni.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Marc (06-26708599 of marc@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Beleidsadviseur monumenten
HBO
32 uur
Almere
2 juni 2025
Beleidsadviseur Mobiliteit
HBO
24 uur
Weert
2 juni 2025
Medewerker Klant Contact Centrum
MBO
20 uur
Bilthoven
26 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!