Stuur ons een appje of mail ons hier
Stuur ons een appje of mail ons hier
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw expertise in te zetten op de afdeling burgerzaken via Samenvijf? Wij hebben de perfecte uitdaging voor je! Als medewerker burgerzaken speel je een belangrijke rol in het helpen van burgers: van paspoortaanvragen tot geboorteregistraties en het verstrekken van officiële documenten. Of je nu een ervaren professional bent of net begint in het vakgebied, wij bieden boeiende kansen en ondersteuning om je verder te helpen in je carrière.
Als medewerker Burgerzaken ben je vaak het eerste aanspreekpunt van de organisatie. Dienstverlening en service bieden is je tweede natuur. Je hebt goede kennis van producten zoals paspoort, rijbewijs en uittreksels. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig en weet als kwaliteitsbewaker van de basisregistratie personen identiteits- en adresfraude zoveel als mogelijk te voorkomen. Integriteit, privacy- en risicobewust zijn vanzelfsprekende termen voor jou. Lees hier het verhaal van onze collega Merve, die werkt als medewerker Burgerzaken bij gemeente Capelle aan den IJssel.
Als medewerker Burgerzaken ben je vaak het eerste aanspreekpunt van de organisatie. Dienstverlening en service bieden is je tweede natuur. Je hebt goede kennis van producten zoals paspoort, rijbewijs en uittreksels. Je werkt nauwkeurig, doelgericht en planmatig en weet als kwaliteitsbewaker van de basisregistratie personen identiteits- en adresfraude zoveel als mogelijk te voorkomen. Integriteit, privacy- en risicobewust zijn vanzelfsprekende termen voor jou.
KCC staat voor Klant Contact Centrum. Dit is een afdeling binnen een organisatie of gemeente die verantwoordelijk is voor het eerste aanspreekpunt voor klanten en inwoners, waar zij terechtkunnen met vragen, verzoeken en problemen die gerelateerd zijn aan de burgerlijke stand. Een medewerker burgerzaken en het KCC vormen samen de schakel tussen de gemeente en de burger, waarbij het KCC vooral een eerste aanspreekpunt is voor vragen en de medewerker burgerzaken de specialist is voor de daadwerkelijke afhandeling van specifieke gemeentelijke diensten.
Wil je liever eerst kennismaken met Samenvijf?
Binnen de afdeling Burgerzaken zijn functies zoals medewerker burgerzaken, frontofficemedewerker, backofficemedewerker, coördinator, adviseur en klantmanager, die samen zorgen voor de afhandeling van administratieve processen en de ondersteuning van inwoners.
De basisopleiding voor een medewerker burgerzaken is de opleiding Medewerker Burgerzaken (MBO-niveau 4), vaak aangevuld met specifieke trainingen of modules gericht op gemeentelijke wet- en regelgeving. Deze opleiding richt zich op het verwerven van kennis over burgerlijke stand, bevolkingsregistratie, reisdocumenten, en andere overheidsdiensten. Daarnaast worden communicatieve vaardigheden en klantgericht werken getraind, omdat medewerkers burgerzaken vaak het eerste aanspreekpunt zijn voor burgers bij de gemeente.
Wil je meer weten over wat Samenvijf voor jou kan betekenen? We horen graag van je.
Samenvijf geeft je naast je reguliere opdracht iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen met jou gaan we op zoek naar een waardevolle invulling van je vrije uren. Onze collega Anita werkt via Samenvijf als inkomensconsulent én is vrijwilliger bij TEDxBreda. Lees hier meer over haar vrijwilligerswerk.
Bij Samenvijf luisteren we naar wat jij belangrijk vindt in je ontwikkeling. Ben je toe aan meer verdieping in je huidige functie of een volgende stap in je carrière? We bieden verschillende mogelijkheden om je op te leiden en gaan hier graag met je over in gesprek. Samen werken we aan je loopbaan.