Tijd voor iets nieuws

Werken als Medewerker Klantenservice via Samenvijf

Werken in de klantenservice betekent dat jij het eerste aanspreekpunt bent voor klanten en een cruciale rol speelt in het bieden van een positieve klantervaring. Of je nu vragen beantwoordt, problemen oplost of advies geeft, jouw inzet maakt het verschil. Klantenservice biedt een afwisselende werkomgeving waar communicatie en oplossingsgericht denken centraal staan. Bovendien zijn er volop doorgroeimogelijkheden, van het ontwikkelen van specialistische vaardigheden tot het doorgroeien naar leidinggevende functies. Ben jij klaar voor een uitdagende carrière waarin je direct invloed hebt op klanttevredenheid? Ontdek hier alles over werken in de klantenservice via Samenvijf!

Medewerker-Klantenservice
Wat moet je kunnen
Dit zijn de belangrijkste competenties
Als klantenservice medewerker zijn goede communicatieve vaardigheden essentieel, omdat je dagelijks via telefoon, e-mail, chat en social media klanten te woord staat. Oplossingsgericht denken helpt je om snel en efficiënt met problemen om te gaan, waarbij je creatief en flexibel bent in het vinden van passende oplossingen. Empathie is daarbij belangrijk, zodat klanten zich gehoord en begrepen voelen. Multitasking is vaak nodig om tegelijkertijd informatie te verwerken en klanten te helpen. Al deze competenties dragen bij aan een uitstekende klantbeleving en tevredenheid.

Bekijk onze klantenservice vacatures

Wil je liever eerst kennismaken met Samenvijf?

No data was found
Onze aanpak

Onze kernwaarden

Betrokkenheid
We vinden een persoonlijke benadering, betrokkenheid en open communicatie belangrijk.
Zingeving
Een dag(deel) per week nodigen we je uit om iets goeds te doen voor de maatschappij. Dit zorgt voor een werkweek met meer zingeving en afwisseling, waardoor je geïnspireerd en gemotiveerd blijft.
Ontwikkeling
We bieden uitdagende opdrachten bij verschillende opdrachtgevers en we luisteren naar wat jij belangrijk vindt in je ontwikkeling. Zowel op persoonlijk als maatschappelijk vlak.
Inspiratie
We vinden goed werkgeverschap belangrijk en hechten waarde aan het creëren van een inclusieve en inspirerende werkcultuur. We luisteren graag en laten ons inspireren door jouw kennis en jouw verhaal.
Samenwerken
Bij Samenvijf maken we graag impact. Maar dat kan niet alleen. Door samen te werken krijgen we samen dingen voor elkaar.

Veelgestelde vragen

Heb ik ervaring nodig voor deze functie?

Voor een functie als klantenservice medewerker bij een overheidsinstelling is ervaring vaak een vereiste. Bij voorkeur heb je ook al werkervaring binnen de overheid opgedaan.

Waar is het KCC voor?

De klantcontactafdeling van de gemeente wordt het klantcontactcentrum (KCC) genoemd. KCC-medewerkers monitoren alle klantcontacten en zorgen dat deze zo effectief mogelijk beantwoord worden.

Heb je een andere vraag?

Wil je meer weten over wat Samenvijf voor jou kan betekenen? We horen graag van je.

Stichting-Mano-Rotterdam-Marc-Eline
Opleidingsmogelijkheden
Tijd voor ontwikkeling

Bij Samenvijf luisteren we naar wat jij belangrijk vindt in je ontwikkeling. Ben je toe aan meer verdieping in je huidige functie of een volgende stap in je carrière? We bieden verschillende mogelijkheden om je op te leiden en gaan hier graag met je over in gesprek. Samen werken we aan je loopbaan.

Andere werkgebieden

Administratie

Burgerzaken

HRM

Maatschappelijk Werk

Marketing en Communicatie

Schuldhulpverlening

Sociaal domein: Jeugd

Sociaal domein: Participatie

Sociaal domein: WMO

Vluchtelingenopvang