Deel deze vacature

Projectleider Team HR Backoffice

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
De Bilt
Uren
16 uur
Startdatum
01 februari 2026
Reageren t/m
07 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider Team HR Backoffice.

Als inhoudelijk HR-coach begeleid je HR-consulenten in hun professionele groei binnen een organisatie die zich in transitie bevindt. Je ondersteunt hen bij de ontwikkeling van een mensgerichte en proactieve rol volgens het Ulrich-model. Je bent een sparringpartner, begeleider en inspirator die ook praktisch meedenkt en meewerkt waar nodig.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Begeleiden van HR-consulenten in individuele en groepssessies gericht op reflectie, rolontwikkeling en praktische toepassing van het Ulrich-model.
  • Aanreiken van instrumenten en interventies om de overgang van een administratieve naar een proactieve, mensgerichte focus te versterken.
  • Ondersteunen bij het ontwikkelen van gesprekstechnieken, adviesvaardigheden (zoals CAO en Personeelshandboek) en het vergroten van zelfvertrouwen in de rol van employee champion.
  • Stimuleren van een lerende en reflectieve houding binnen het HR-team.
  • Nauw samenwerken met HR-businesspartners, teamcoaches en andere betrokkenen om de ontwikkeling te verankeren in de dagelijkse praktijk.

Wat ga je bereiken?

  • HR-consulenten hebben een helder beeld van hun toekomstige rol.
  • HR-consulenten treden met meer zelfvertrouwen en impact op richting medewerkers en teamleden.
  • Er is een duidelijke verbinding tussen operationele HR-processen en strategische personeelsdoelen.
  • Er ontstaat een structureel leerklimaat waarin reflectie, samenwerking en eigenaarschap centraal staan.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen HR afdeling van een gemeente
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met HR backofficeprocessen
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met coaching van HR professionals
  • Uiterlijk per 1 februari 2026 beschikbaar voor 16 uur in de week

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

P&O Adviseur
Damwâld
24 uur
HBO/WO
15 december 2025