Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Informatiemanager Bedrijfsvoering – Rotterdam

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Rotterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 september 2021
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Informatiemanager maak je onderdeel uit van het team Bedrijfsvoering en ben je de schakel tussen de afdeling Vastgoed (business) en BCO (architectuur, functioneel beheer en oracle). Je adviseert beide partijen over ontwikkelingen die de informatievoorziening beïnvloeden. Je vertaalt de vragen uit de business naar oplossingen waar de ICT-organisatie mee aan de slag kan. Het continue verbeteren van de dienstverlening naar collega’s (de gebruikers) staat hierbij centraal. De implementatie van Oracle Property manager bouw jij verder uit in samenwerking met de gebruikers en procesbeheerders. Dankzij jou werkt de afdeling Vastgoed van de gemeente Rotterdam optimaal met het nieuwe vastgoedinformatiesysteem en werken we met zijn allen slimmer aan de oplossingen voor de stad.
 
Jouw hoofdtaken:

  • Opstellen van beleidsvoorstellen omtrent informatievoorziening voor het primaire proces van vastgoed. Je legt de basis voor het invullen van de informatie managementrol en functioneel beheer in de operationele fase;
  • Op basis van de concern- en afdelingsinformatiestrategie zorg je voor de juiste inhoudelijke afwegingen in het keuzetraject. Je hebt een coördinerende rol om te zorgen dat de specifieke onderdelen van het Programma van Eisen getoetst worden, doet verbetervoorstellen en trekt conclusies;
  • Uitvoeren informatieanalyse en opstellen samenhangend projectenportfolio, gericht op het bereiken van de gewenste beleidseffecten;
  • Je bent mede grondlegger voor de inrichting van geoptimaliseerde processen in het nieuwe systeem. Je hebt uiteraard een centrale rol in de voorbereiding en inrichting van het implementatietraject;
  • Je zorgt voor de aansluiting en inrichting van het jaarplan proces, de voortgangsrapportage en evaluatie en adviseert over bijsturing; 

In deze rol is een intensieve samenwerking met het cluster Bestuurs- en concernondersteuning (BCO) waaronder Functioneel Beheer en Business Intelligence. Je staat in nauw contact met de gebruikers, de projectleider en de afdeling OBI. Je vertaalt de informatiebehoefte naar functionele eisen en wensen. Je bent hier een onmisbare sparringpartner. Op deze wijze draag jij bij aan de verdere professionalisering van onze afdeling Vastgoed.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring hebt op het gebied van business informatiemanagement, informatieplanning en informatiearchitectuur;
  • Je hebt ervaring met projecten gericht op implementatie- en verandermanagement (Prince2);
  • Je hebt aantoonbaar kennis van: BiSL, LEAN, ITIL, ASL, Agile, Power BI;
  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring van Scrum en verandermanagement; 
  • Je bent in het bezit van een afgeronde WO-opleiding in de richting van bestuurlijke informatiekunde, bedrijfskunde of informatica;
  • Je hebt ervaring met informatieanalyse en procesoptimalisatie bij een organisatie > 5000 medewerkers;
  • Je hebt ervaring met communicatie naar gebruikers bij implementatie- en verandertrajecten waarbij je ervaren bent in het omgaan met tegengestelde belangen in de organisatie;
  • Je hebt systeemkennis van Planon en Oracle;

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.