Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Interim teamleider facilitair – Utrecht

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Utrecht
Uren
40 uur
Startdatum
01 april 2021
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als interim teamleider facilitair is elke dag anders: regelmatig verandert er iets waardoor zaken weer net iets anders georganiseerd moeten worden. Jij bent eindverantwoordelijk voor de gehele facilitaire organisatie. Hierbij kun je denken aan het beheer en onderhoud van de provinciale kantoorpanden, huurderszaken en zaken zoals veiligheid, schoonmaak, en catering. Ook enkele grotere projecten op het gebied van verduurzaming en huisvesting spelen een grote rol in jouw werkzaamheden. Een erg mooie uitdaging die jij natuurlijk niet uit de weg gaat!

In de rol van interim teamleider facilitair maak je onderdeel uit van het managementteam van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team geef je direct leiding aan de coördinatoren van de clusters soft services, hard services en het servicecentrum, als ook aan een kleine facilitaire staf die gezamenlijk het MT van Facilitair vormen. 

Je krijgt veel verantwoordelijkheid, bewaart het overzicht en schakelt dagelijks met verschillende stakeholders wanneer de situatie daarom vraagt. Steeds met als doel het elke dag nóg beter te doen. De dagelijkse aansturing van het team Facilitair verloopt via de coördinatoren. Belangrijk is de helicopterview over het team te houden zonder de feeling met alle teamleden te verliezen alsook de verbinding tussen Facilitair en andere afdelingen zoals Financiën en Inkoop te versterken.

Naast de dagelijkse gang van zaken binnen het team Facilitair is sprake van een specifieke ontwikkelopdracht om de toekomstige koers van het team én Bedrijfsvoering te bepalen en gestalte te geven.

Belangrijke aandachtspunten hierin zijn onder meer: 

  • er is sprake van een toenemende vraag naar strategisch advies op het terrein van vastgoed/huisvesting, servicemanagement en duurzaamheid
  • het team Facilitair bestaat uit meerdere aandachtsgebieden, waarbij de onderlinge verbinding versterkt kan worden. Uiteraard met als doel meer toegevoegde waarde bieden voor de gehele provinciale organisatie en andere gebruikers van onze faciliteiten. Oftewel een visie op een toekomstvast team
  • het verbeteren van sturing en beheersing met betrekking tot contract-/leveranciersmanagement, de financiële huishouding en asset management, oftewel meer grip op de bedrijfsvoering
  • het maken van o.a. een meerjareninvesteringsplanning (MIP)
  • en het versterken van de teamgeest en verhogen van het werkplezier!

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde Wo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van Facilitair management, European Master Facility, Real Estate Management of vergelijkbaar 
  • Je hebt minimaal 8 jaar relevante en aantoonbare werkervaring als facilitair eindverantwoordelijke, bij voorkeur binnen de overheid
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het inrichten en opzetten van een facilitaire organisatie met de bijbehorende (werk)processen en procedures.
  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het aansturen van een team en met de bijbehorende ontwikkel- en verandervraagstukken
  • Je hebt kennis van en ervaring met het maken van een meerjareninvesteringsplanning (MIP)
  • Je beschikt over een afgeronde Wo-opleiding, bij voorkeur op het gebied van Facilitair management, European Master Facility, Real Estate Management of vergelijkbaar 
  • Je hebt een afgeronde Wo-opleiding op het gebied van Facilitair management, European Master Facility, Real Estate Management of vergelijkbaar
  • Je hebt minimaal 8 jaar relevante werkervaring als facilitair eindverantwoordelijke (bij voorkeur binnen de overheid) Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring.
  • 8 jaar ervaring waarvan 0 – 3 jaar binnen de overheid

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Senior coördinator digitaliseringswetgeving

Utrecht
24 uur
HBO/WO
18 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider

Katwijk
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Technisch Projectleider

Odijk
36 uur
HBO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Senior coördinator digitaliseringswetgeving

Utrecht
24 uur
HBO/WO
18 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider

Katwijk
20 uur
WO
14 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Technisch Projectleider

Odijk
36 uur
HBO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!