Stuur ons een appje of mail ons hier
Stuur ons een appje of mail ons hier
De Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (TOZO) is een van de maatregelen van het kabinet om ondernemers te ondersteunen tijdens de coronacrisis. De regeling is voor zelfstandig ondernemers, waaronder zzpers. Het voorziet in een aanvullende uitkering voor levensonderhoud als het inkomen door de coronacrisis tot onder het sociaal minimum daalt. En in een lening voor bedrijfskapitaal om liquiditeitsproblemen als gevolg van de coronacrisis op te vangen. De bedoeling is dat de TOZO doorloopt tot 1 juli 2020 en dat daarna de Bbz het overneemt. Wij zoeken aanpakkers die ons team komen verstreken bij het afhandelen van Tozo aanvragen.
Wat doe je?
Als behandelaar onderzoek en beoordeel je of de ondernemer recht heeft op een Tozo- uitkering. Als deze voldoet leg je jouw rapportage en verstuur je het besluit op de aanvraag. Als geen recht is op Tozo moet je de aanvraag afwijzen. Hiervoor neem je contact op met de ondernemer. Je licht dan de reden toe en informeert de ondernemer over mogelijk voorliggende voorzieningen. Het afwijzen van een aanvraag is een ingrijpend besluit en het gesprek met de ondernemer is moeilijk. Om dergelijke gesprekken te kunnen voeren is het belangrijk dat je beschikt over goede communicatieve vaardigheden om het besluit toe te kunnen lichten en je toch te kunnen verplaatsen in de ondernemer.
Tijdens de looptijd van de Tozo geven ondernemers wijzigingen door. Deze wijzigingen worden digitaal via Djuma doorgegeven. Als behandelaar verwerk je deze wijzigingen. Dit zijn veelal wijzigingen in inkomsten. Via een verificatieproces voer je een hercontrole uit. Hierbij beoordeel je de rechtmatigheid van de Tozo. Dit betekent dat je beoordeelt of de ondernemer nog steeds recht heeft op Tozo.
Als geen recht meer op Tozo bestaat, bijvoorbeeld als een ondernemer weer voldoende inkomsten uit het bedrijf kan halen, wordt de Tozo- uitkering beëindigd. Als behandelaar ben je dus in staat beëindigingsonderzoeken af te handelen.
Als hulpmiddelen om het onderzoek te kunnen verrichten maak je gebruik van de bedrijfsadministratie van de aanvrager en de inkomensgegevens van diens partner. Eventueel moeten deze nog opgevraagd worden.
Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.
We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).
We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.
Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).
We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.
Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.
Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.
Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.