Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Interne Communicatieadviseur – Utrecht

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
32 uur
Startdatum
02 december 2019
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Interne Communicatieadviseur ben je verantwoordelijk voor de communicatie aan medewerkers van de Provincie Utrecht over de belangrijkste ontwikkelingen en actualiteiten binnen de organisatie. Je werkt nauw samen met de provinciesecretaris, de secretaris van het Concern Management Team (CMT) en de domeinmanager bedrijfsvoering. Je adviseert per vraag uit de organisatie over de wijze waarop interne communicatie plaatsvindt, over intern communicatiebeleid en je denkt mee over nieuwe ontwikkelingen zoals ons nieuwe intranet en de digitale werkplek.

Daarnaast:

  • Maak je berichten, filmpjes, infographics en animaties voor onze interne communicatiekanalen (Atrium en Yammer).
  • Weet je alle communicatiekanalen optimaal in te zetten en geef je een impuls aan de informatievoorziening via onze digitale schermen in het provinciehuis. Hierbij maak je gebruik van de expertise van het redactieteam dat de interne kanalen beheert en verantwoordelijk is voor alle plaatsingen en laat je, je adviseren door de vormgever over huisstijltoepassingen en inkoop van diensten.
  • Onderhoud je regelmatig contact met de afdeling HR en Organisatie en loop je wekelijks de agenda van directie en CMT na op zaken die organisatiebreed voor alle medewerkers interessant zijn zodat je proactief kunt adviseren. Je sluit aan het eind van de CMT vergadering aan om het net op te halen en een bericht te maken.
  • Zal je een belangrijk deel van je tijd besteden aan de communicatie over de doorontwikkeling van de organisatie. Dat betreft zowel het informeren van de medewerkers via ons intranet,  als het meedenken over het op creatieve wijze communicatief ondersteunen van een veranderproces.

Over Samenvijf

Samenvijf is een landelijk detacheringsbureau binnen zorg, welzijn en overheid. Bij ons werk je maximaal vier dagen per week voor boeiende opdrachtgevers. Daarnaast krijg je de kans om iedere week een dag(deel) aan de slag aan de slag te gaan bij een maatschappelijke organisatie bij jou in de buurt, met behoud van salaris. Wij geloven namelijk dat als je de maatschappij iets mooier wilt maken, je bij jezelf moet beginnen.

Omdat je op de vijfde dag iets anders mag doen, haal je meer plezier uit je werk en krijg je meer energie en inspiratie. Wil je minder dan vijf dagen per week werken? Dat kan natuurlijk, we gaan er graag met je over in gesprek. Alleen focussen op je opdracht? Ook dat kan, de vijfde dag is een kans en geen verplichting.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een minimaal afgeronde HBO opleiding
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met advisering in een politiek bestuurlijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt ervaring in het werken bij een overheidsorganisatie
  • Je hebt proactieve houding en ‘getting things done’mentaliteit
  • Je hebt kennis van strategische beleidsontwikkeling en (thema)-communicatie
  • Je bent bekendheid met één of meerdere intranet CMS-en is een pré

 

 

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Projectleider invoering nieuw HR systeem

Drachten
16 - 24 uur
HBO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Toetser bouwkunde – Verbouw Gemeentehuis

Drachten
4 - 16 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Project Management Officer

Rijswijk
32 - 37 uur
HBO
21 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Projectleider invoering nieuw HR systeem

Drachten
16 - 24 uur
HBO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Toetser bouwkunde – Verbouw Gemeentehuis

Drachten
4 - 16 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Project Management Officer

Rijswijk
32 - 37 uur
HBO
21 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!