Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Senior Medewerker Burgerzaken – Utrecht

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Utrecht
Uren
36 uur
Startdatum
16 maart 2020
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Als Senior Medewerker Burgerzaken behandel je en beoordeel je klantvragen; schriftelijk, telefonisch of aan de balie over alle taken en producten van Burgerzaken en verwijst burgers, maar ook professionals zo nodig door. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies en denkt mee met de burger. Je controleert en beoordeelt alle verzamelde gegevens en documenten op juistheid, volledigheid en op eventuele document- en identiteitsfraude. Dit doe je zowel aan de balie als in de backoffice. Aan de balie adviseer en informeer je klanten over zowel de Burgerlijke Stand (BS), de BRP als het Register Niet Ingezetenen (RNI). 

  • Je maakt akten op van de Burgerlijke Stand aan de hand van complexe wet- & regelgeving. Hierbij pas je zo nodig internationaal privaat recht (IPR) en buitenlands personen- en familierecht toe. 
  • Je beoordeelt aangiften van vestiging vanuit het buitenland, (her)vestiging, behandelt aanvraag naturalisatie/optie, neemt verklaringen onder ede af en beoordeelt buitenlandse brondocumenten. 
  • Je verzorgt de registratie van niet ingezetenen in het RNI register en verstrekt uittreksels uit dit register. 
  • Je actualiseert de BRP op basis van (buitenlandse) brondocumenten waarbij je diverse kennisbanken raadpleegt en zo nodig de specialist Burgerzaken voor (internationale) complexe aangiften. Ook hierbij pas je IPR en buitenlands personen- en familierecht toe. 
  • Je plaatst latere vermeldingen bij registerakten, o.a. op basis van beschikkingen van de rechtbank, Koninklijk Besluiten, verzoeken van burgers, etc. 
  • Je toetst Rechtbank beschikkingen en overige complexe documenten op juistheid en volledigheid. 
  • Je dient verzoeken in bij de Officier van Justitie en de rechtbank t.b.v. akteverbeteringen 
  • Je beoordeelt meldingen voorgenomen huwelijk en voltrekt incidenteel eenvoudige huwelijken op het Stadskantoor 

 

Over Samenvijf

Samenvijf is een landelijk detacheringsbureau binnen zorg, welzijn en overheid. Bij ons werk je maximaal vier dagen per week voor boeiende opdrachtgevers. Daarnaast krijg je de kans om iedere week een dag(deel) aan de slag aan de slag te gaan bij een maatschappelijke organisatie bij jou in de buurt, met behoud van salaris. Wij geloven namelijk dat als je de maatschappij iets mooier wilt maken, je bij jezelf moet beginnen.

Omdat je op de vijfde dag iets anders mag doen, haal je meer plezier uit je werk en krijg je meer energie en inspiratie. Wil je minder dan vijf dagen per week werken? Dat kan natuurlijk, we gaan er graag met je over in gesprek. Alleen focussen op je opdracht? Ook dat kan, de vijfde dag is een kans en geen verplichting.

Jouw profiel

  • Je beschikt over mbo-4+ denk- en werkniveau (opleiding)
  • Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van de Burgerlijke Stand specifiek met de hierboven genoemde taken en de weg weet te vinden in de BRP
  • Je bent in bezit van het diploma BABZ of overeenkomstige relevante modules behaald van de Publieksacademie
  • Je hebt ruime kennis en ervaring van Nederlandse wet- en regelgeving die BS en BRP (en de overige taakgebieden van Burgerzaken) als onderwerp hebben, inclusief Rijkswet op het Nederlanderschap, Internationaal Privaatrecht en het werken met buitenlands personen- en familierecht
  • Je kan uitstekend omgaan met mensen uit de verschillende geledingen van de samenleving en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Nederlands als Engels
  • Je bent flexibel inzetbaar tijdens de openingstijden van Burgerzaken: 8.45 uur – 20:15 uur en bereid minimaal 1 avond per week te werken. De gemeente Utrecht heeft avondopenstelling op dinsdag- en donderdagavond.
  • Je bent digitaal vaardig en je hebt ervaring met de applicaties Key2Burgerzaken en Microsoft Outlook
  • Je bent accuraat, kwaliteitsgericht en dienstverlenend is ingesteld
  • Je bent in bezit van een diploma RNI. Flexibel, stressbestendig, klantvriendelijk en zelfstandig kunnen werken

 

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

No data was found