Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Projectleider onafhankelijke cliëntondersteuning – Alphen

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Alphen
Uren
18 uur
Startdatum
01 mei 2020
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

De ABG organisatie is koploper cliëntondersteuning geworden, een landelijk project van VWS. Met dit project willen wij de rol van de formele en informele ondersteuners goed onder de loep nemen. We denken dat er ontwikkelingskansen liggen op de inhoud (breder kijken) en op de manier van uitvoering.
 Ook willen we extra aandacht voor cliënten van de Participatiewet, omdat de cliëntondersteuning bij deze groep achterblijft en juist bij vragen over werk en inkomen een brede blik nodig is.

De opdracht
We stellen ons als opdracht dat cliëntondersteuning beter vindbaar en zichtbaar is voor inwoners van de ABG organisatie en werken daarin nauw samen met de dorpsteams en de lokale basisstructuur.
Daarnaast ontwikkelen we de cliëntondersteuning voor inwoners met werk en inkomensvragen.

We starten met een pilot voor 1,5 jaar. Hiervoor is een projectstructuur ingericht met een projectgroep en twee werkgroepen.
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor o.a. de volgende taken:

  • Je houdt het totale overzicht. In een projectplan beschrijf je de resultaten en concrete stappen;
  • Je bent kartrekker van het realiseren van de opdracht. Naast het maken van een actieplan op de ontwikkelpunten die zijn benoemd in het projectvoorstel, zet je de pilot op en monitor je deze;
  • Je borgt de resultaten van de pilot in de werkprocessen van de interne en externe professionals/organisaties;
  • Je belegt bijeenkomsten met de projectgroep en de werkgroepen, bewaakt de termijnen en onderhoudt hierover het contact met Movisie en VWS;
  • Je neemt deel aan landelijke werkgroepen en overleggen vanuit de koplopers aanpak samen met de leden van de werkgroep;
  • Je zorgt dat we in juni 2020 kunnen starten met de doelen in het project. Je wordt bijgestaan door twee beleidsambtenaren (P-wet en basisondersteuning) en twee professionals van MEE;
  • Je bent alert op risico’s, knelpunten, belemmeringen die de voortgang en het resultaat van het project kunnen verstoren. In afstemming met de opdrachtgever kun je daadkrachtig reageren en eventuele maatregelen nemen.

Over Samenvijf

Samenvijf is een landelijk detacheringsbureau binnen zorg, welzijn en overheid. Bij ons werk je maximaal vier dagen per week voor boeiende opdrachtgevers. Daarnaast krijg je de kans om iedere week een dag(deel) aan de slag aan de slag te gaan bij een maatschappelijke organisatie bij jou in de buurt, met behoud van salaris. Wij geloven namelijk dat als je de maatschappij iets mooier wilt maken, je bij jezelf moet beginnen.

Omdat je op de vijfde dag iets anders mag doen, haal je meer plezier uit je werk en krijg je meer energie en inspiratie. Wil je minder dan vijf dagen per week werken? Dat kan natuurlijk, we gaan er graag met je over in gesprek. Alleen focussen op je opdracht? Ook dat kan, de vijfde dag is een kans en geen verplichting.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt ervaring met het leiden van projecten;
  • Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit;
  • Je hebt ervaring met visietrajecten én implementatie;
  • Je bent resultaatgericht, kan goed plannen en organiseren en samenwerken;
  • Je bent stressbestendig en flexibel

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Product owner incident management

Den Haag
36 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Product owner incident management

Den Haag
36 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectcoördinator Vastgoed

Bunnik
24 uur
HBO
30 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Product owner incident management

Den Haag
36 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Product owner incident management

Den Haag
36 uur
HBO/WO
01 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectcoördinator Vastgoed

Bunnik
24 uur
HBO
30 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!