Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Medewerker Gebruikersondersteuning Servicedesk – Rotterdam

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Rotterdam
Uren
36 uur
Startdatum
07 december 2020
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

De Afdeling “Gebruikersondersteuning en Regie” verzorgt ondersteuning aan gebruikers. Deze ondersteuning bestaat uit: 

  • Servicedesk: je bent het eerste aanspreekpunt voor ICT. Je registreert en lost voor zover mogelijk zelf vragen en storingen op en routeert door naar de juiste oplosgroep, conform de richtlijnen van de afdeling.
  • Servicepunt: verzorgt aan de hand van werkorders de uitlevering van en ondersteuning op de mobiele ICT-middelen en facilitaire dienstverlening.
  • Werkplekbeheer: verzorgt de 2e lijnondersteuning aan gebruikers voor de voorzieningen op de werkplek en vergaderruimtes.

Voor nu zoeken we een collega voor de ICT Servicedesk die klantgericht is en die uitdaging vindt in het telefonisch ondersteunen van gebruikers. Als eerste aanspreekpunt voor ICT voorzie je de gebruikers van een uitstekende dienstverlening.

De Servicedesk ICT van de gemeente Rotterdam levert ondersteuning aan meer dan 16.000 collegaÂ’s in een complexe omgeving met veel verschillende applicaties:

  • De meldingen komen binnen via de telefoon, webformulieren en email;
  • De Servicedeskmedewerker registreert en classificeert de meldingen en handelt die, vanaf de eigen werkplek, zoveel mogelijk direct en volgens procedure af;
  • De meldingen die de Servicedeskmedewerker niet zelf kan of mag afhandelen worden naar de juiste oplosgroepen gerouteerd;
  • Meldingen kunnen o.a. bestaan uit storingsmeldingen, vragen en aanvragen;
  • Wij werken met Citrix, Windows 10 en Office 365; 
  • Windows, iOS & Android voor onze mobiele ICT-middelen.  

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde mbo 4 ICT-opleiding of een succesvol afgeronde MCSA training of gelijkwaardig (Microsoft 365 Certified traject);
  • Je bent in het bezit van een ITIL-foundation certificaat;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, als servicedeskmedewerker aan de telefoon in een grote complexe omgeving met >1000 medewerkers;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, met het telefonisch ondersteunen van gebruikers, eventueel met het remote overnemen van de gebruikerspc;
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar, met het registreren van storingen en hulpvragen in een Servicemanagement tool.

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met via  of .

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Medewerker Archief

Dronten
28 - 32 uur
HBO
01 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior Vergunningverlener Omgevingswet

Drenthe
36 uur
HBO
08 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior jurist

Aalten
24 uur
HBO/WO
08 juli 2025
Reageer alleen vandaag nog!