Deel deze vacature

Management Assistent / Bestuurssecretaresse

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Wijk bij Duurstede
Uren
36 uur
Startdatum
26 januari 2026
Reageren t/m
04 januari 2026

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Management Assistent / Bestuurssecretaresse.

Als Bestuurssecretaresse vervul je een centrale en veelzijdige rol binnen onze organisatie. Je ondersteunt het college van burgemeester en wethouders, de gemeentesecretaris en de domeinmanagers, zodat zij zich kunnen richten op hun kerntaken. Daarnaast neem je een coördinerende rol op je binnen het secretariaatsteam, waarbij je zorgt voor een soepele samenwerking en efficiënte werkprocessen.

Jouw taken

  • Proactief beheren en bewaken van de agenda’s van de burgemeester, wethouders en de gemeentesecretaris/directeur;
  • Met een grote mate van zelfstandigheid bepalen waar de prioriteiten liggen bij de behandeling van telefoonverkeer, e-mails en verzoeken voor afspraken en hierover adviseren;
  • Meelezen in de mailboxen van het college voor optimale ondersteuning en proactieve agendaplanning;
  • Voorbereiden van de wekelijkse collegevergaderingen en portefeuillehouderoverleggen in nauwe samenwerking met de bestuurssecretaris, bestuursadviseurs en gemeentesecretaris;
  • Beheren van de gezamenlijke mailbox en het uitzetten van informatie en acties naar het college of collega’s;
  • Coördineren binnen het secretariaatsteam door te zorgen voor duidelijkheid in rol- en taakverdeling binnen het team en tussen afdelingen;
  • Uniformeren en professionaliseren van werkwijzen en processen zodat iedereen op dezelfde manier werkt;
  • Bewaken van bezetting en werkverdeling en tijdig signaleren van knelpunten;
  • Fungeren als spin in het web tussen verschillende afdelingen en zorgen dat afspraken en verantwoordelijkheden helder zijn;
  • Initiatieven nemen om de samenwerking en efficiëntie van het secretariaat te verbeteren.

Jouw profiel

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Management Assistent en/of Bestuurssecretaresse binnen een overheidsinstelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het coördineren van een secretariaatsteam
  • Aantoonbare werkervaring met het in staat zijn om burgemeester, wethouders en directeur te adviseren in het bepalen van prioriteiten bij e-mail verkeer, verzoeken om afspraken en telefonische verzoeken om contact
  • Je bent proactief en kunt snel schakelen tussen verschillende werkzaamheden
  • Je bent nauwkeurig en hebt oog voor detail, maar ook in staat om op het juiste moment je voelsprieten uit te steken
  • Je bent een prettige collega met wie het goed samenwerken is
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • Uiterlijk beschikbaar per 19 januari 2026 voor 36 uur per week

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-01-2026
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.