Deel deze vacature

Beleidsmedewerker Wonen

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Midden-Delfland
Uren
32 uur
Startdatum
05 januari 2026
Reageren t/m
21 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Beleidsmedewerker Wonen.

Als Beleidsmedewerker Wonen ben je verantwoordelijk voor diverse taken binnen het woonbeleid en de samenwerking met het sociaal domein. Je draagt bij aan de uitvoering van beleidsinstrumenten en ondersteunt de senior beleidsmedewerker. Daarnaast houd je je bezig met huisvesting van statushouders en aandachtsgroepen, waarbij je monitort, signaleert en afstemt met betrokken partijen.

Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van regionale en lokale woonzorgvisies en zorgt voor afstemming binnen de DWO-regio. Je neemt deel aan de Urgentiecommissie (CVMD), monitort de Pilot Housing First en bent betrokken bij de transformatie van MOBWBT. Tevens verzamel en stem je input af vanuit het sociaal domein ten behoeve van prestatieafspraken en volg je ontwikkelingen op het gebied van wonen en zorg.

Op het gebied van externe communicatie houd je de informatie over wonen op de gemeentelijke website actueel en zet je indien nodig gemeentelijke communicatiekanalen in. Je beantwoordt vragen van inwoners en andere belanghebbenden over het woonbeleid en beheert het meldpunt Goed Verhuurderschap.

Hoofdtaken

Uitvoering woonbeleid

  • Zorgdragen voor uitvoering van beleidsinstrumenten, zoals het anti-speculatiebeding en het Fonds Volkshuisvesting
  • Ondersteuning van de senior beleidsmedewerker

Huisvesting Statushouders en aandachtsgroepen

  • Monitoren van aantallen en signaleren van mogelijke achterstanden
  • Bewaken van de naleving van prestatieafspraken
  • Afstemmen van de uitvoering met het Sociaal Domein

Wonen, Zorg en Welzijn

  • Bijdragen aan de ontwikkeling van de Regionale en Lokale Woonzorgvisie
  • Afstemming binnen de DWO-regio op het gebied van beleidsuitvoering
  • Deelname aan de Urgentiecommissie (CVMD)
  • Monitoren van de Pilot Housing First
  • Betrokkenheid bij de transformatie van MOBWBT
  • Input ophalen en afstemmen vanuit het Sociaal Domein voor prestatieafspraken
  • Bijhouden en bewaken van ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein op het gebied van wonen en zorg

Wonen en externe communicatie

  • Actueel houden van informatie over wonen op de gemeentelijke website
  • Inzetten van gemeentelijke communicatiekanalen indien nodig
  • Beantwoorden van vragen van inwoners en andere belanghebbenden over woonbeleid
  • Beheer van het meldpunt Goed Verhuurderschap

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met uitvoering van beleid bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met uitvoering van beleid op het gebied van Wonen / Volkshuisvesting
  • Uiterlijk per 5 januari 2026 voor 32 uur per week beschikbaar
  • Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs B

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.