Deel deze vacature

Senior Programmasecretaris Schuldendomein

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Den Haag
Uren
32 uur
Startdatum
19 januari 2026
Reageren t/m
04 januari 2026

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Senior Programmasecretaris Schuldendomein.

Als senior projectensecretaris ben je de spil in de projecten en coördineer je het projectensecretariaat. Je zorgt ervoor dat alle lopende projecten goed worden gemonitord en dat de voortgang helder wordt gerapporteerd. Je richt het projectensecretariaat goed in en stuurt het team aan. Je schrijft voortgangsrapportages, houdt actie- en besluitenlijsten bij en waarborgt dat zaken goed geregeld zijn.

Je bent een verbinder met een sterk organisatorisch talent, die overzicht houdt en actief bijdraagt aan een soepele samenwerking binnen en buiten de projecten. Je hebt ervaring in het opzetten en aansturen van teams en brengt structuur aan in diverse projecten, met speciale aandacht voor het project Wet Stroomlijning Keten voor Derdenbeslag. Hierbij pak je de communicatieactiviteiten op in samenwerking met de projectleider en signaleer je tijdig knelpunten, zodat afspraken en resultaten uit de projectplannen daadwerkelijk worden gerealiseerd.

Daarnaast werk je nauw samen met de projectcoördinator en senior strategisch adviseurs binnen de projecten Schulden, Werk, Inkomen en Inburgering om ontwikkelingen in het bredere netwerk in de gaten te houden en hierop te anticiperen. Je weet hoe je complexe vraagstukken inzichtelijk maakt en hebt oog voor zowel centrale beleidskaders als decentrale uitvoeringspraktijken.

Werkzaamheden

  • Opzetten van het projectensecretariaat binnen team WISI en het schrijven van een handboek PMO en implementatie hiervan in de staande organisatie
  • Coördineren en aansturen team programmasecretariaat Schulden, Werk, Inburgering en Wskd
  • Coördinatie en ondersteuning van de communicatie activiteiten binnen het brede team WISI en het aanbrengen van een overzichtelijke werkstructuur
  • Voorbereiden en inplannen van bijeenkomsten, intern en met externe stakeholders
  • Monitoren en bewaken van de planning en voortgang van onderliggende projecten
  • Opstellen van diversen voortgangsrapportages en bijhouden van actie- en besluitenlijsten en werkplanningen
  • Voorbereiden van MT-rapportages en voorbereiden en opstellen van notities voor inbreng van stukken in het MT
  • Faciliteren van randvoorwaarden en structuur binnen het team
  • Afstemming en samenwerking met strategisch adviseurs
  • Verantwoordelijk voor communicatie aanpak in het project Wet Stroomlijning voor Keten Derdenbeslag
  • Verantwoordelijk voor personele aangelegenheden, waaronder het opvragen van offertes en de afstemming met inkoop en het projectenbureau voor contractering en het opstellen van profielen voor inhuur van tijdelijke krachten op specifieke opdrachten
  • Signaleren van knelpunten en waarborgen van de realisatie van het plan van aanpak
  • Actief schakelen binnen het bredere netwerk en inspelen op ontwikkelingen
  • Bijdragen aan een goede relatie met opdrachtgevers en stakeholders

Jouw profiel

  • Je hebt ten minste een hbo werk- en denkniveau, op basis van een afgeronde opleiding en minimaal 5 jaar werkervaring op hbo-niveau
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar in de rol van projectensecretaris in projecten rond informatievoorziening
  • Je hebt minimaal in 3 verschillende projecten gewerkt waarin minimaal 10 projectleden werkzaam waren
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in het programmatisch werken in omgevingen waar de doelen onder druk staan of (op onderdelen) wijzigen als gevolg van externe ontwikkelingen of voortschrijdend inzicht, zoals wijzigingen in op te leveren producten of (grote) wijzigingen als gevolg van planningsissues
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring binnen het gemeentelijk veld
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het frequent organiseren van evenementen met meer dan 75 personen vanuit verschillende organisaties

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-01-2026
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.