Deel deze vacature

Projectmanager

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Apeldoorn
Uren
36 uur
Startdatum
25 januari 2026
Reageren t/m
15 december 2025

Dit ga je doen

Ben jij een ervaren projectleider met een passie voor complexe ICT-projecten binnen een componentgericht landschap? Voor de afdeling Informatiemanagement van de NVWA zoeken wij een tijdelijke projectleider die verantwoordelijk is voor het tijdig, veilig en kwalitatief opleveren van ICT-oplossingen. Je stuurt integraal op tijd, geld, kwaliteit, informatie, organisatie en risico’s (GOKIT) en bewaakt de samenhang tussen verschillende projectonderdelen.

Je leidt zowel tijdelijke projectteams als continue verbeterteams en zorgt dat alle bijdragen samenkomen in één integraal eindresultaat. Daarnaast vervul je waar nodig de rol van secretaris van de stuurgroep, waarbij je besluitvorming voorbereidt, vergaderstukken opstelt en actiepunten opvolgt. Je adviseert de stuurgroep over voortgang, risico’s en strategische keuzes en fungeert als verbindende schakel tussen bestuurlijke en operationele lagen.

Je onderhoudt nauwe samenwerking met de businesszijde, ondersteunt bij het specificeren van wensen, prioriteren en organiseren van gebruikersacceptatie. Je vertaalt functionele behoeften naar uitvoerbare plannen en adviseert over haalbaarheid en impact binnen het componentenlandschap. Samenwerking met architecten, product owners, leveranciers, beheerders en andere interne specialisten is essentieel. Je zorgt dat besluiten goed worden vastgelegd en dat uitvoering aansluit bij architectuur-, beveiligings- en kwaliteitskaders.

De werkzaamheden vinden plaats in een omgeving waarin continu verbeteren, agile werken en regie op ketenniveau centraal staan. Dit vraagt om flexibiliteit, bestuurlijke sensitiviteit en het vermogen overzicht te houden in een omgeving met meerdere parallelle trajecten. De focus ligt op trajecten rondom verleningen en retributieprocessen.

Jouw profiel

  • Aantoonbare ervaring met het leiden van projecten voor realisatie en implementatie van ketenvoorzieningen (minimaal 5 jaar)
  • Ervaring met werken binnen de Rijksoverheid in soortgelijke opdrachten
  • Ervaring met het leiden van complexe ICT-projecten binnen een componentgericht landschap
  • Bekwaam in integrale sturing op tijd, geld, kwaliteit, informatie, organisatie en risico’s (GOKIT)
  • Ervaring met het aansturen van zowel tijdelijke projectteams als continue verbeterteams
  • Vaardigheid in het voorbereiden van besluitvorming en het fungeren als secretaris van een stuurgroep
  • Sterke communicatieve vaardigheden en bestuurlijke sensitiviteit
  • Ervaring met samenwerking binnen multidisciplinaire teams, waaronder architecten, product owners en leveranciers
  • Kennis van en ervaring met agile werken en ketenregie
  • Flexibel en in staat overzicht te houden bij meerdere parallelle trajecten
  • Ervaring met trajecten rondom verleningen en retributieprocessen is een pré

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 16-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Projectleider
Apeldoorn
40 uur
HBO
01 januari 2026