Deel deze vacature

APV / BW Vergunningverlener

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Raalte
Uren
24 - 32 uur
Startdatum
09 januari 2026
Reageren t/m
18 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een APV / BW Vergunningverlener.

Als allround vergunningverlener APV/BW ben je verantwoordelijk voor het beoordelen en afhandelen van (complexe) aanvragen voor vergunningen op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en bijzondere wetten. Je werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Alcoholvergunningen (inclusief BIBOB-toets)
  • Exploitatievergunningen (inclusief BIBOB-toets)
  • Aanwezigheidsvergunningen
  • Evenementenvergunningen
  • Terrasvergunningen
  • Andere relevante vergunningen en/of ontheffingen

Je voert vooroverleggen en evaluatiegesprekken met organisatoren van evenementen en intakegesprekken met horecaondernemers. Je werkt verbindend samen met interne collega’s en externe partners, zoals hulpdiensten, en adviseert initiatiefnemers door mee te denken in mogelijkheden. Je begeleidt elk traject van aanvraag tot afronding met duidelijke, mensgerichte communicatie.

Daarnaast heb je oog voor de kwaliteit van het werkproces, ben je een betrouwbare sparringpartner voor collega’s en adviseer je de organisatie bij het signaleren van verbeteringen. Dankzij jouw inzet kunnen ondernemers hun activiteiten uitvoeren, organisatoren hun evenementen realiseren en bezoekers optimaal genieten.

Jouw profiel

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van APV en Bijzondere wetten
  • Je bent oplossingsgericht en beschikt over mensgerichte communicatievaardigheden
  • Je bent positief ingesteld, kijkt goed, luistert aandachtig en vraagt door om te begrijpen wat iemand wil bereiken
  • Je bent wendbaar en kunt inspelen op vragen uit de samenleving
  • Je werkt zelfstandig, maar bent ook een teamspeler die gaat voor het gezamenlijke resultaat

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.