Deel deze vacature

Programmaregisseur Bestaanszekerheid

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Den Haag
Uren
36 uur
Startdatum
12 januari 2026
Reageren t/m
04 januari 2026

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Programmaregisseur Bestaanszekerheid.

Als programmaregisseur binnen het thema bestaanszekerheid stuur je alle subsidie bekostigde projecten aan. Je vertaalt strategische en beleidskeuzes binnen het thema bestaanszekerheid naar projectactiviteiten en implementatievraagstukken voor gemeenten. Je stemt hierover af met de manager van het team ‘IUD’ en met de middenmanager van werk, inkomen, schulden en inburgering (WISI). Daarnaast werk je nauw samen met VNG Beleid.

Je bent eindverantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van alle projecten, waaronder personele inzet, inkoop, financiën en zowel interne als externe verantwoording.

Werkzaamheden

  • Je bent eindverantwoordelijk voor de regie op de projecten en stemt de voortgang af met je in- en externe stakeholders
  • Je bent eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke coördinatie
  • Opstellen en specificeren van de projectplannen
  • Uitvoering geven aan het programmaplan samen met de projectleiders, programmateams en inhoudelijke ondersteuning
  • Afstemming, planning en bewaking op inhoud, voortgang en uitputting
  • Zorgdragen voor een integraal overzicht en afstemming van (implementatie)instrumenten en producten
  • (Laten) ontwikkelen producten en instrumenten
  • Creëren van draagvlak zowel op bestuurlijk niveau als op de werkvloer
  • Bruggen slaan tussen verschillende belangen op verschillende niveaus op strategisch en tactisch niveau
  • Afstemming met organisaties en partijen (privaat en publiek)
  • Zorgen dat de producten binnen het programma of bedrijfsonderdeel breder inzetbaar zijn (zowel binnen VNG als collectief voor alle gemeenten)
  • Vertegenwoordiging van de programma’s en projecten binnen VNG Realisatie vanuit het uitvoeringsperspectief
  • Managen van de bemensing, werving, selectie en contractering van de programmateams
  • Zorgdragen voor een zorgvuldig en transparant budgetbeheer
  • Verantwoordelijk voor het goedkeuren van uren van de programmateams

Jouw profiel

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding WO-werk- en denkniveau, blijkend uit ten minste 10 jaar aantoonbare werkervaring
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch adviseur of programma manager in een politiek bestuurlijke context in een overheidsorganisatie (rijk, provincie, gemeenten met meer dan 50.000 inwoners)
  • Minimaal 10 jaar ervaring met de gang van zaken binnen gemeenten (taken en verantwoordelijkheden, processen op hoofdlijnen) binnen het WISI domein
  • Minimaal 10 jaar werkervaring binnen het gemeentelijk veld in het projectmatig werken in omgevingen waar de doelstellingen onder druk staan of (op onderdelen) wijzigen als gevolg van externe ontwikkelingen of voortschrijdend inzicht
  • Minimaal 10 jaar ervaring met het sturing en leiding geven aan een team van minimaal 15 professionals binnen projecten

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-01-2026
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.