Deel deze vacature

Teammanager Projecten Wmo & Jeugdwet

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Hoorn
Uren
24 uur
Startdatum
15 december 2025
Reageren t/m
14 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Teammanager Projecten Wmo & Jeugdwet.

Als Teammanager Projecten binnen Data Onderzoek en Toezicht WMO/Jeugdwet geef je dagelijks leiding aan circa 18 medewerkers, waaronder projectmanagers Maatschappelijke Ontwikkeling, het subsidiebureau, medewerkers kwaliteit en het team Toezicht. Je creëert een veilige, duidelijke en resultaatgerichte werkomgeving en versterkt de samenwerking tussen teams en met beleidsteams binnen de regio West-Friesland.

Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, realisatie en borging van jaar- en werkplannen, inclusief procesinrichting, voortgangsbewaking en het leveren van gestandaardiseerde rapportages. Waar nodig stuur je bij om afgesproken resultaten te behalen.

Daarnaast adviseer je het managementteam en betrokken stakeholders over vraagstukken die voortkomen uit de herziening van de organisatiestructuur binnen het domein Maatschappelijke Ontwikkeling. Je brengt knelpunten en kansen in kaart en doet concrete verbetervoorstellen.

Je vertaalt strategische managementbesluiten naar duidelijke opdrachten, taakstellingen, projecten en programma’s voor de teams. Je stelt prioriteiten, bewaakt capaciteit en zorgt voor heldere communicatie over verwachtingen en doelen.

Tot slot zorg je voor een effectieve, transparante en maatschappelijk verantwoorde uitvoering van het toezicht op de Jeugdwet en Wmo. Je biedt richtinggevende kaders, structureert werkprocessen en stimuleert continue kwaliteitsverbetering. Je borgt de aansluiting op regionale kaders en ontwikkelingen en werkt nauw samen met de beleidsteams in West-Friesland.

Resultaatgebieden

  • Heldere sturing en stabiliteit binnen de teams.
  • Opgeleverde en geborgde jaarplannen en rapportages.
  • Meetbare verbeteringen in toezichtprocessen en samenwerking in de regio.
  • Duidelijke adviezen en bijdragen aan de nieuwe organisatiestructuur.
  • Effectief doorvertalen van strategie naar uitvoerbare opdrachten.

Jouw profiel

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de applicaties Key2Finance en Lias
  • Je hebt HBO werk- en denkniveau met een opleiding in financiële richting, bijvoorbeeld bedrijfseconomie
  • Je hebt ruime ervaring als financieel (administratief) beheerder binnen een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt gedegen kennis van het BBV, btw-voorschriften en fiscale wetgeving
  • Je bent bekend met Key2Finance, Lias en Cognos, zowel qua gebruik als inrichting en rapportagefunctionaliteiten
  • Je bent accuraat, analytisch, proactief en resultaatgericht
  • Je bent gemotiveerd om de boekhouding op orde te brengen en te houden
  • Je kunt zelfstandig werken, werkt je snel in en bent direct van toegevoegde waarde
  • Je hebt een scherp oog voor detail en overzicht, weet systemen optimaal te benutten en haalt voldoening uit het verbeteren van financiële processen

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 15-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Change Manager
Rotterdam
40 uur
HBO/WO
05 januari 2026