Deel deze vacature

Senior Backoffice Sociaal Domein

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
De Bilt
Uren
24 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
10 december 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving Senior Backoffice Medewerker Sociaal Domein

Wat ga jij doen?

Administratieve werkzaamheden
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor persoonsgebonden budgetten (pgb) en Zorg in Natura, inclusief het controleren van aangevraagde indicaties op proces.
  • Opstellen en verzenden van beschikkingen voor inwoners.
  • Verwerken van jeugdhulpvervoeraanvragen en -wijzigingen in de Smartwheels applicatie.
  • Verwerken van declaraties en berichtenverkeer van en naar zorgaanbieders.
  • Afhandelen van facturen en uitvoeren van mutaties in het systeem ZorgNed.
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor Gehandicaptenparkeerkaarten.
  • Beheren van de administratiemailbox en beantwoorden van telefoontjes van zowel MENS als inwoners.
Financiële werkzaamheden
  • Verwerken en controleren van alle financiële zaken rondom persoonsgebonden budgetten (pgb).
  • Verantwoordelijk voor de gegevensaanlevering aan het CAK ten behoeve van de Eigen Bijdrage.
  • Fiatteren van wekelijkse betalingen.
  • Ondersteunen bij de financiële jaarafsluiting.
  • Verwerken van financiële tegemoetkomingen in afstemming met inwoners en zorgaanbieders.
Seniortaken
  • Begeleiden van het project overgang van midoffice naar backoffice.
  • Eerste aanspreekpunt voor collega’s en externen.
  • Tijdig signaleren en bespreken van knelpunten.
  • Verbeteren, optimaliseren en implementeren van werkprocessen binnen de backoffice.
  • Coördineren van jaarlijks terugkerende trajecten, zoals de productieverantwoording.
  • Actief volgen, afstemmen en oppakken van landelijke en regionale ontwikkelingen binnen het sociaal domein.
  • Opstellen van de jaarplanning voor de backoffice samen met collega’s.
  • Fungeren als sparringpartner voor collega’s bij complexe administratieve en financiële vraagstukken.
  • Behandelen van vragen en klachten over jeugdhulpvervoer, waarbij je een verbindende en stevige schakel bent tussen ouders/verzorgers en vervoerder.
  • Bij afwezigheid vervang je voor een aantal taken de functioneel beheerder van ZorgNed.


Werkzaamheden
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor persoonsgebonden budgetten (pgb) en Zorg in Natura en het controleren van aangevraagde indicaties op proces
  • Opstellen en verzenden van beschikkingen voor inwoners
  • Verwerken van jeugdhulpvervoeraanvragen en -wijzigingen in de Smartwheels applicatie
  • Verwerken van declaraties en berichtenverkeer van en naar zorgaanbieders
  • Afhandelen van facturen en uitvoeren van mutaties in het systeem ZorgNed
  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor Gehandicaptenparkeerkaarten
  • Beheren van de administratiemailbox en beantwoorden van telefoontje, zowel van MENS als van inwoners

Jouw profiel

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als backoffice medewerker op het gebied van WMO en Jeugd in de afgelopen 5 jaar
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de applicatie Zorgned
  • Aantoonbare werkervaring als Senior medewerker binnen een financiele of administratieve afdeling binnen een gemeente

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.