Deel deze vacature

Professional Bestandbeheer voor de Bbz bij het Zelfstandigenloket Flevoland

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Lelystad
Uren
20 uur
Startdatum
05 januari 2026
Reageren t/m
14 december 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving Bestandbeheerder Bbz

Ben jij een ondernemende professional met gedegen kennis van de Bbz-regeling (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004) en wil je bijdragen aan het versterken van het Zelfstandigenloket Flevoland? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jouw werkzaamheden

  • Terugvordering van te veel betaalde uitkeringen levensonderhoud.
  • Aflossing en rentebetalingen van toegekende bedrijfskapitalen.
  • Terugvordering van opgeëiste of opeisbare bedrijfskapitalen.
  • Up-to-date houden van het debiteurenbestand door het treffen van betalingsregelingen en verwerken van betalingen.
  • Telefonisch en per e-mail contact onderhouden met ondernemers en externe organisaties.
  • Motiveren van ondernemers om betalingen in stand te houden of samen zoeken naar passende oplossingen.
  • Verwerken van cliëntgegevens in systemen zoals Pink, Djuma en Civision.
  • Definitief vaststellen van uitkeringen en beoordelen van de hoogte van rentereducties.
  • Rente-opboekingen van Bbz-leningen verzorgen.
  • Zorgdragen voor efficiënt en klantvriendelijk debiteurenbeheer van Bbz-leningen.
  • Behandelen van betalingsregeling- en schuldregelingsverzoeken.
  • Voeren van gesprekken met cliënten over aflossingscapaciteit en opstellen van draagkrachtberekeningen.
  • Opstellen van rapporten, beschikkingen en dwangbevelen.
  • Schakelen met externe partijen zoals deurwaarders, schuldhulpverleningsorganisaties, banken en accountants.
  • De juiste balans vinden tussen een zakelijke opstelling en betrokkenheid bij de ondernemer.

Wat breng jij mee?

  • Gedegen kennis van de Bbz-regeling en relevante wet- en regelgeving.
  • Inzicht in cijfers, boekhoudkundige zaken en bedrijfseconomie.
  • Oplossingsgericht denken en creativiteit in het vinden van passende oplossingen.
  • Communicatief vaardig, zowel telefonisch als schriftelijk.
  • Vermogen om ondernemers centraal te stellen en hen te motiveren.

Jouw profiel

  • Kennis op HBO niveau, met aanvullende opleidingen op het terrein van Bbz
  • Boekhoudkundige en fiscale kennis
  • In staat zijn om jaarcijfers en IB-aangiften te interpreteren
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Kennis van Microsoft Office
  • Kennis van het ondernemersklimaat in de provincie Flevoland
  • Affiniteit met zelfstandig ondernemerschap
  • Zeer ruime kennis van Bbz 2004, Participatiewet, IOAZ en Awb
  • Aantoonbare ervaring in het werken met Civision (regiesysteem sociaal domein/Pink)
  • Dankzij minimaal 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring met debiteurenbeheer Bbz
  • Directinzetbaar
  • ‘stevige’ persoonlijkheid met zakelijke inslag
  • Collegiaal en betrokken
  • Communicatief sterk
  • Zich kunnen inleven in de problematiek en vragen van de ondernemers, goed kunnen doorvragen ende drive hebben om de ondernemers verder te helpen binnen de kaders van het Bbz
  • Proactief, initiatiefrijk en verantwoordelijk
  • Resultaatgericht, flexibel en klantgericht kunnen werken
  • Stressbestendig
  • Affiniteit met bedrijfseconomische en fiscale gegevens/vraagstukken
  • Bereid om vakinhoudelijk en persoonlijk te ontwikkelen

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 15-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.