Deel deze vacature

Business Analist

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Amsterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
07 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Business Analist.

Als business analist onderzoek en optimaliseer je de processen, de actualiteit en de status van producten en diensten die CIP levert en uitvoert. Je fungeert als schakel tussen verschillende teams en belanghebbenden, en vertaalt wensen en knelpunten naar concrete oplossingen. Daarnaast werk je mee aan het analyseren, verbeteren en optimaliseren van organisatorische wijzigingen om de uitvoering effectief en efficiënt te maken.

Werkzaamheden

  • Analyseren en opstellen van voorstellen voor wijzigingen in huidige producten en diensten, zoals handreikingen en de ICO-wizard.
  • Impactbepaling, afstemmen en actief uitvoering geven aan overdrachtsplanning van programma naar staande organisatie.
  • Participeren in het samenstellen, aanpassen en creëren van een toolbox Risicomanagement en handreikingen voor bestuurders in het kader van BIO2.

Jouw profiel

  • Aantoonbare en recente ervaring met het werken als analist aan de vernieuwing van bestaande tools/kaders aan nieuwe kaders, wet- en regelgeving (pré: informatiebeveiliging)
  • Aantoonbare ervaring met het analyseren van wet- en regelgeving
  • Aantoonbare ervaring met het inrichten en verbeteren van processen, rollen en samenwerkingsstructuren binnen (semi)overheids- en publieke organisaties
  • WO- of minimaal HBO-opleiding, bij voorkeur in Informatiemanagement, Verandermanagement en/of Bestuurskunde
  • In bezit van Scrum Master (PSM I) certificaat
  • Analytisch sterk, snel kunnen schakelen, communicatief vaardig, uitstekende schrijf- en adviesvaardigheden, kritisch en organisatiesensitief, effectief samenwerken in bestuurlijke netwerken, proactief, overzicht kunnen bewaken, hands-on, resultaatgericht, teamspeler en ook zelfstandig kunnen werken

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.