Deel deze vacature

Inhuurspecialist

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Den Haag
Uren
32 uur
Startdatum
05 januari 2026
Reageren t/m
09 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Inhuurspecialist.

Wat ga je doen

  • Adviseren van opdrachtverantwoordelijken en fungeren als aanspreekpunt voor inhuurvraagstukken.
  • Op de voet volgen van ontwikkelingen op het gebied van de Wet DBA en de organisatie hierin meenemen en adviseren.
  • Ondersteunen bij het opstellen van duidelijke, proportionele en navolgbare opdrachtomschrijvingen.
  • Begeleiden van collega’s van de Resourcedesk in hun adviserende rol.
  • Actief bijdragen aan kennisdeling en een uniforme werkwijze.
  • Beoordelen van documenten op juistheid, volledigheid en rechtmatigheid conform het vier-ogen principe.
  • Borgen van een volledige, tijdige en consistente dossiervorming.
  • Zoeken van afstemming met juridische zaken en contractmanagement om rechtmatigheid en procescontinuïteit te waarborgen.
  • Signaleren van risico’s en adviseren over passende mitigerende maatregelen.
  • Opstellen van rapportages ter ondersteuning van sturing en besluitvorming.
  • Bewaken van voortgang, doorlooptijden en kwaliteit van inhuurtrajecten en bijdragen aan continue procesverbetering.
  • Toezien op een uniforme, transparante en consistente uitvoering van alle processtappen.
  • Begeleiden van minicompetities en onderhouden van operationele leverancierscontacten.

Opdrachtfocus

  • Doorontwikkelen en verder professionaliseren van de adviesrol van de Resourcedesk.
  • Adviseren over de Wet DBA.
  • Uniformeren en verbeteren van werkprocessen.
  • Borgen van rechtmatigheid en volledige dossiervorming.
  • Monitoren van doorlooptijden en opstellen van rapportages.
  • Delen van kennis, zowel 1:1 als in groepen.
  • Begeleiden van minicompetities.

Overige informatie

  • Deze opdracht is niet geschikt voor ZZP’ers.
  • Van de externe medewerker wordt verwacht dat deze beschikt over een passend apparaat (laptop) en een mobiele telefoon om het werk uit te voeren.
  • Er wordt gevraagd digitaal akkoord te gaan met het reglement zakelijke apparatuur.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding
  • Je hebt ten minste 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring binnen een Resourcedesk of een hiermee gelijkwaardige inhuurdesk binnen de (semi)overheid, waarbij ervaring met inhuurprocessen aantoonbaar onderdeel uitmaakt van de werkzaamheden
  • Je hebt aantoonbare en diepgaande kennis van en ervaring met de Wet DBA en de toepassing daarvan in inhuurprocessen
  • Je stemt in om minimaal 3 dagen per week fysiek op locatie bij ICTU aanwezig te zijn
  • Je maakt gemakkelijk contact, stelt kritische vragen en luistert goed
  • Je kunt informatie uit gesprekken halen en hoofd- en bijzaken onderscheiden
  • Je stimuleert betrokkenheid en actie, bijvoorbeeld bij het creëren van bewustwording over rechtmatigheid en doelmatigheid van inhuur
  • Je denkt mee, signaleert knelpunten en komt met werkbare oplossingen om samenwerking en processen te optimaliseren

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Data Steward
Den Haag
32 uur
HBO
01 januari 2026