Deel deze vacature

Projectcontroller Buitengebied & Financiën

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Stichtse Vecht
Uren
32 uur
Startdatum
05 januari 2026
Reageren t/m
08 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectcontroller Buitengebied & Financiën. 

Als Projectcontroller Buitengebied & Financiën binnen de gemeente Stichtse Vecht ondersteun je projectleiders bij het financieel beheer van projecten in de buitenruimte, zoals investeringen, grondexploitaties en kostenverhaal. Je faciliteert goede besluitvorming door het beschikbaar stellen van betrouwbare (financiële) stuurinformatie.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van betrouwbare projectrapportages, het bewaken van budgetten, het signaleren van financiële risico’s en het adviseren van projectleiders en management over beheersmaatregelen en verbeteringen in (administratieve) processen. Je vormt een verbindende schakel tussen de operationele uitvoering binnen projectteams, strategische besluitvorming en bestuurlijke verantwoording.

Verantwoordelijkheden

  • Ondersteunen en sparren met projectleiders bij het opstellen, bewaken en bijstellen van projectbudgetten en -prognoses.
  • Voorbereiden en vormgeven van de boekhoudkundige verwerking van projecten volgens het BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) en andere relevante regelgeving.
  • Signaleren van financiële risico’s en afwijkingen en adviseren over beheersmaatregelen.
  • Monitoren of projecten binnen vooraf bepaalde budgettaire en operationele kaders worden uitgevoerd.
  • Controleren en analyseren van nacalculaties en projectresultaten en deze vertalen naar (procesmatige) verbetervoorstellen.
  • Opstellen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages op projectniveau voor besluitvorming door management, directie en bestuur.
  • Bijdragen aan het verbeteren van processen en systemen rondom projectbeheersing.
  • Bewaken van naleving van interne controleprocedures en subsidievoorwaarden.
  • Leveren van input voor de bestuurlijke planning- en controlcyclus, zoals Kadernota, Programmabegroting, Bestuursrapportage en Jaarrekening.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskunde of een vergelijkbare richting
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in projectcontrol, bij voorkeur binnen gemeentefinanciën en met aantoonbare ervaring in ruimtelijke projecten
  • Je bent analytisch sterk en in staat om complexe financiële data te doorgronden en te vertalen naar heldere adviezen
  • Je bent bereid en in staat om relevante financiële en niet-financiële regelgeving, parameters en systematieken toe te passen op projecten
  • Je bent proactief en zelfstandig en tegelijk een echte teamspeler
  • Je bent communicatief vaardig en in staat om op verschillende organisatorische niveaus te schakelen en verbinding te leggen
  • Je bent kritisch, integer en nauwkeurig

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 09-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.