Deel deze vacature

Procesregisseur Toeslagen & Optimalisatie

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
02 januari 2026
Reageren t/m
07 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Procesregisseur Toeslagen & Optimalisatie.

Als procesregisseur ben jij verantwoordelijk voor het verbeteren van bestaande processen en het ontwerpen van nieuwe processen binnen diverse toeslagregelingen. Je werkt nauw samen met gedelegeerde proceseigenaren en collega procesregisseurs en fungeert als aanspreekpunt en sparringpartner. Je voert analyses uit, signaleert verbeteringen en denkt mee op tactisch en strategisch niveau. Daarnaast ontwerp je processen die efficiënt en effectief zijn voor zowel burgers als medewerkers, waarbij je impact-analyses uitvoert en gesprekken voert met de business.

Werkzaamheden

  • Ontwerpen en schrijven van processen;
  • Adviseren over processen, systeemwerking en implementatie van wet- en regelgeving, inclusief het opstellen van behandelkaders en voorschriften;
  • Adviseren over informatievoorziening, uitvoeringstoetsen, opleidingen en brieven;
  • Regie voeren op procesinrichting en procesoptimalisatie door coördinatie en netwerkbeheer;
  • Faciliteren en implementeren van nieuwe processen en verbeteringen in bestaande processen;
  • Uitvoeren van kwaliteitsanalyses op procesniveau voor optimalisatie;
  • Beheren van de kennisbank en fungeren als materiedeskundige voor de processen waarvoor je verantwoordelijk bent.

Werkomgeving

Je werkt minimaal twee dagen per week op locatie in Utrecht en Almere, met mogelijke werkzaamheden op andere locaties in het land. Je komt te werken binnen het team procesregie, bestaande uit ongeveer 40 procesregisseurs verdeeld over drie subteams.

Overige informatie

Deze functie is niet geschikt voor zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers). De werkzaamheden maken deel uit van een hersteloperatie gericht op het herstellen en compenseren van burgers die getroffen zijn door problemen met toeslagen, met name de kinderopvangtoeslag.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door een afgeronde HBO-opleiding of minimaal 5 jaar relevante werkervaring
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesregisseur of in een vergelijkbare rol waarbij het ontwerpen en schrijven van processen (niet IT-processen) de hoofdtaak was
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met procesmanagement, processchrijven en regievoering op procesontwikkeling
  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met BPMN (Business Process Model and Notation)
  • Je hebt minimaal 50 punten behaald op kwaliteitswensen en competenties (totaal 80 punten), met minimaal 3 punten per competentie
  • Je hebt ervaring met werken in een crisis- of projectorganisatie
  • Je hebt ervaring met implementatie van wet- en regelgeving
  • Je hebt ervaring met het uitvoeren van kwaliteitsanalyses op procesniveau voor optimalisatie
  • Je hebt ervaring met advisering over informatiemanagement
  • Je hebt ervaring met werken in ketenprocessen
  • Je kunt analyseren
  • Je kunt plannen en organiseren
  • Je toont initiatief
  • Je kunt samenwerken
  • Je hebt organisatiesensitiviteit

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.