Deel deze vacature

Manager Regionale Ambulancevoorziening

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Leiden
Uren
36 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
14 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Manager Regionale Ambulancevoorziening.

Als RVE-manager binnen de Regionale Ambulancevoorziening Hollands Midden (RAVHM) vorm je samen met een management-duo de leiding van deze organisatie-eenheid. Jouw focus ligt op de zorginhoudelijke koers, kwaliteit en innovatie van de ambulancezorg. Je geeft hiërarchisch leiding aan de Manager MKA en de Manager Zorg, Innovatie Netwerken en bent verantwoordelijk voor strategische samenhang en uitvoeringskracht binnen deze domeinen.

Je draagt integrale verantwoordelijkheid voor de resultaten, kwaliteit van zorg en medewerkers en werkt nauw samen met medische managers, beleidsmedewerkers en operationele managers. Je rapporteert aan de directie en levert een bijdrage aan de bredere missie en visie van de organisatie.

Jouw taken en verantwoordelijkheden

  • Strategische sturing en financiële doorontwikkeling binnen het concern, zodat de RAV voorspelbaar, toekomstbestendig en stevig opereert.
  • Opbouwen van datagedreven werken, inclusief een robuuste informatiebasis en sturing op kwaliteit, capaciteit en financiële prestaties.
  • Positioneren en doorontwikkelen van het Medisch Stafbureau als fundament voor kwaliteit, standaardisering en professioneel handelen.
  • Versterken van de strategische ketensamenwerking in de ROAZ-regio, met duidelijke afspraken en gezamenlijke innovatie.
  • Professionaliseren van processen en leiderschap, gericht op structuur, voorspelbaarheid en integrale verantwoordelijkheid.
  • Scherp analyseren, richting geven, keuzes maken en teams meenemen met oog voor cultuur, vertrouwen en vakmanschap.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent een verbindende en coachende leider die persoonlijk leiderschap en professionele autonomie stimuleert
  • Je luistert goed naar de behoeften van teams, stelt prioriteiten en stuurt op het behalen van resultaten
  • Je pakt zaken snel op, denkt oplossingsgericht en bent niet bang voor kritische discussies
  • Je bent empathisch en hebt oog voor de mentale belastbaarheid van medewerkers
  • Je begrijpt het belang van samenwerking in de keten van acute zorg en draagt bij aan de juiste afstemming met alle relevante partijen
  • Je bent creatief in het denken buiten de gebaande paden en handelt strategisch in het belang van de organisatie
  • Je durft besluiten te nemen en weet wanneer afstemming nodig is om draagvlak te behouden
  • Je ziet de directie als een belangrijke sparringpartner
  • Je hebt academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur met een achtergrond in geneeskunde of verpleegkunde
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als tactisch/strategisch leidinggevende binnen de gezondheidszorg
  • Je hebt ervaring met leidinggeven binnen de ambulancezorg is een pré
  • Je hebt kennis van ontwikkelingen in de acute zorg
  • Je hebt affiniteit met de financieringssystematiek in de gezondheidszorg

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 15-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.