Deel deze vacature

Medewerker Receptie/Informatie

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Houten
Uren
18 uur
Startdatum
24 december 2025
Reageren t/m
02 december 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als medewerker receptie-informatie ben jij het eerste aanspreekpunt voor bezoekers en zorg je voor een gastvrije ontvangst. Je bent verantwoordelijk voor representatieve taken en het beheer van de publiekshal. Daarnaast help je burgers met het maken van afspraken en verstrek je algemene informatie over gemeentelijke producten en diensten.

Werkzaamheden

  • Optreden als gastheer/vrouw bij ontvangsten en evenementen
  • Zorgen voor een representatieve inrichting van de publiekshal en het gebruik van de ruimte
  • Ontvangen van bezoekers en informeren van medewerkers of het secretariaat over hun komst
  • Verwijzen van bezoekers naar vergaderruimten
  • Helpen van burgers bij het maken van afspraken
  • Toezicht houden op bezoekers, wachtrijen en wachttijden en collega’s hierop aanspreken
  • Verstrekken van algemene informatie over producten en diensten van de gemeente
  • Uitgifte van reisdocumenten en rijbewijzen, innemen van oude documenten volgens voorschriften en verwerken in Centric Burgerzaken
  • Verwerken van kasbetalingen, kas opmaken en verantwoorden in Key2betalen
  • Openen en sluiten van deuren en tourniquet op aangegeven tijden
  • In ontvangst nemen van (aangetekende) brieven en documenten en zorgen voor verzending naar postregistratie
  • Registratie van gevonden en verloren voorwerpen
  • Uitvoeren van lichte administratieve taken
  • Uitgifte en registratie van sleutels van openbare gebouwen

Dagelijkse werkzaamheden

Je begint je werkdag met het openen van de deuren en het opstarten van benodigde applicaties. Je controleert de receptieagenda en neemt reisdocumenten en rijbewijzen in ontvangst. Daarnaast beheer je de receptiemailbox door berichten te lezen en te beantwoorden.



Werkzaamheden
  • Als receptionist vervul je de volgende taken: Je treedt op als gastheer-vrouw bij ontvangsten en evenementen en verzorgt representatieve taken
  • Zorgt voor een representatieve inrichting publiekshal en gebruik van de ruimte
  • Ontvangt bezoekers en informeert de medewerker en/of het secretariaat dat zijn bezoek is gearriveerd indien nodig
  • Verwijst bezoekers naar vergaderruimten
  • Helpt burgers met het maken van een afspraak
  • Je houdt toezicht op bezoekers, de wachtrij, de wachttijd en spreekt collega’s daarop aan
  • Verstrekt algemene informatie over producten en diensten van de gemeente
  • Reikt reisdocumenten en rijbewijzen uit en neemt oude documenten in, volgens de daarvoor geldende voorschriften en verwerkt het in Centric Burgerzaken
  • Verwerkt kasbetalingen, maakt de kas op en verantwoordt dit in Key2betalen
  • Opent en sluit op de daarvoor aangegeven tijden de deur en tourniquet
  • Neemt (aangetekende) brieven en/of documenten in ontvangst en zorgt dat deze naar de postregistratie worden verzonden
  • Registratie van Gevonden en Verloren voorwerpen
  • Overige lichte administratieve taken
  • Uitgifte en registratie van sleutels openbare gebouwen. Hoe ziet je werkdag eruit?
  • Je start je dag met het openen van de deuren, het opstarten van diverse applicaties die je gedurende de dag nodig hebt. Je checkt de receptieagenda op wat de planning van de dag is. Je neemt reisdocumenten en rijbewijzen in ontvangst en je gaat aan de slag met het lezen en beantwoorden van de receptie mailbox

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als receptiemedewerker
  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.