Deel deze vacature

Teamleider Administratie

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
24 uur
Startdatum
24 december 2025
Reageren t/m
02 december 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Teamleider Administratie.

Als Teamleider Administratie geef je leiding aan het team Administratie bestaande uit 18 fte. Je bent een inspirerende manager met een strategische visie en draagt bij aan een positieve werkcultuur. Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het team dat zich bezighoudt met zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor vakgebieden zoals jeugd, Wmo, leerplicht en leerlingenvervoer.

In deze nieuwe functie bouw je het team op en geef je het vorm, waarbij je zorgt voor een solide basis. Je werkt aan procesoptimalisatie, toont eigenaarschap in bedrijfsprocessen en zorgt voor effectief informatiemanagement. Daarnaast stuur je op beschikbare budgetten en het behalen van resultaten, en zorg je voor een optimale personele inzet om producten en diensten te realiseren.

Je hebt oog voor de ontwikkeling van medewerkers en bevordert de samenwerking binnen het team en met andere integrale teams van Eemkracht. Je bent in staat draagvlak te creëren binnen het team en werkt samen met andere MT-leden om organisatiebrede doelstellingen te realiseren en besluiten te ondersteunen. Tevens onderhoud je een breed netwerk binnen en buiten de gemeente om relevante informatie en samenwerking te bevorderen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Als lid van het MT neem je deel aan gezamenlijke en organisatiebrede MT-besluiten.
  • Zorgdragen voor de implementatie en uitvoering van de werkzaamheden van het team Administratie.
  • Waarborgen van stabiliteit en continuïteit van processen en waar nodig deze optimaliseren.
  • Signaleren en analyseren van knelpunten, inefficiënties of verbeterkansen en het aandragen van oplossingen en verbetervoorstellen.
  • Rapporteren aan de directeur van BBS/Eemkracht.

Locatie: de werklocatie is in Soest

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling of gemeenteschappelijke regeling, mede met het opbouwen van een team
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende van een administratieve/financiële afdeling binnen een overheidsinstelling
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met zorg- en uitkeringsadministratie, terugvordering en verhaal, en administratieve werkzaamheden voor de vakgebieden jeugd, Wmo, en leerlingenvervoer

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.