Deel deze vacature

Redacteur Programma Werk aan Uitvoering

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Den Haag
Uren
24 uur
Startdatum
05 januari 2026
Reageren t/m
30 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Redacteur Programma Werk aan Uitvoering.

Als Redacteur Programma Werk aan Uitvoering ben je verantwoordelijk voor de interne communicatie binnen de Koninklijke Bibliotheek (KB) en de externe netwerkcommunicatie rondom het WaU-programma. Je maakt het programma zichtbaar binnen de KB en het openbare bibliotheeknetwerk, creëert draagvlak bij stakeholders en zorgt voor heldere en toegankelijke communicatie over de voortgang, resultaten en bijeenkomsten van het programma. Daarnaast organiseer je netwerkbijeenkomsten en verzorg je professionele rapportages richting het Ministerie van OCW.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Content voor Bnetwerk (extranet voor de openbare bibliotheeksector):
    • Nieuwsberichten over ontwikkelingen binnen het WaU-programma
    • Interviews met betrokkenen uit het bibliotheeknetwerk
    • Themapagina’s over WaU-projecten
  • Content voor KB:
    • Nieuwsberichten voor de interne Pleinpagina (intranet) van de KB
    • Zichtbaarheid van het WaU-programma binnen de KB-organisatie
    • Bijdragen aan interne bewustwording en betrokkenheid bij WaU
  • Communicatieve ondersteuning van WaU-projectgroepen:
    • Communicatieve ondersteuning en advies voor verschillende WaU-projectgroepen
  • Rapportages richting OCW:
    • Periodieke voortgangsrapportages voor het Ministerie van OCW
    • Bijdragen aan het jaarverslag voor OCW
  • Organisatie van bijeenkomsten:
    • Praktische organisatie van fysieke en online bijeenkomsten met het bibliotheeknetwerk (locatie, catering, technische faciliteiten, coördinatie van aanmeldingen)
    • Professionele uitvoering van evenementen
  • Communicatie over bijeenkomsten:
    • Opstellen en verzenden van uitnodigingen voor netwerkbijeenkomsten, werkgroepen en expertgroepen
    • Verslaglegging tijdens en na bijeenkomsten
    • Opvolging en communicatie van actiepunten naar relevante stakeholders

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur een opleiding in communicatie, journalistiek of een vergelijkbare richting
  • Minimaal 3-5 jaar relevante werkervaring in communicatie, bij voorkeur in een programmatische of projectmatige omgeving
  • Ervaring met communicatie in overheidsprogramma’s is een pre
  • Kennis van het openbare bibliotheeknetwerk is een pre
  • Uitstekende schrijfvaardigheid in het Nederlands en vermogen om complexe informatie helder en toegankelijk te maken
  • Ervaring met online platforms en content management systemen
  • Organisatietalent en ervaring met het organiseren van (netwerk)bijeenkomsten
  • Proactieve en zelfstandige werkhouding
  • Sterke communicatieve vaardigheden en vermogen om met diverse stakeholders samen te werken
  • Affiniteit met digitale ontwikkelingen en de maatschappelijke rol van bibliotheken

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 01-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.