Deel deze vacature

Medewerker Minimabeleid

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Baarn
Uren
16 - 20 uur
Startdatum
22 december 2025
Reageren t/m
30 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Medewerker Minimabeleid.

Als medewerker minimabeleid ben je verantwoordelijk voor het stroomlijnen van (subsidie)relaties met ketenpartners binnen het minimabeleid. Je voert accountgesprekken, maakt financiële en beleidsmatige keuzes, evalueert samenwerkingen en zet periodieke rapportages en sturingsinformatie op. Je werkt samen met partners zoals het Volwassenenfonds, Jeugdfonds Sport Cultuur en Stichting Leergeld.

Daarnaast inventariseer je de uitvoering van de collectieve zorgverzekering, inclusief regioverbanden, organiseer je spreekuren voor inwoners en stel je een plan van aanpak op voor het overstapseizoen.

Je volgt landelijke en regionale ontwikkelingen op het gebied van armoedebestrijding, zoals koopkrachtmaatregelen, (kind- en energie)armoede en harmonisatie van regelingen zoals kwijtschelding gemeentelijke heffingen. Je neemt deel aan beleidsoverleggen en draagt bij aan de evaluatie van regionale minimaproducten.

Op het gebied van schuldhulpverlening begeleid je de overgang naar een nieuwe aanbieder fase 2 schuldhulpverlening. Dit omvat communicatie, het uitfaseren van trajecten, harmonisatie van aanpak binnen gemeenten, het inregelen van doorverwijzingen, werken op locatie, het maken van prestatieafspraken en het opstellen van kwaliteitscriteria.

Je assisteert bij de implementatie van het beleidskader Armoede Schulden, waarbij je het beleid breder uitdragen, innovatieve interventies verkennen en meetbare doelstellingen en evaluatiemomenten inbouwen.

Tot slot werk je nauw samen met de beleidsadviseur participatiewet en fungeer je als vraagbaak waar nodig.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Beleidsadviseur op het gebied van Werk en Inkomen binnen een gemeente
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met minimabeleid en schuldhulpverlening
  • Je hebt ervaring met het voeren van accountgesprekken en het maken van financiële en beleidsmatige keuzes
  • Je hebt kennis van minimabeleid, armoedebestrijding en schuldhulpverlening
  • Je hebt ervaring met het opzetten van rapportages en sturingsinformatie
  • Je kunt transities begeleiden en werkwijzen binnen gemeenten harmoniseren
  • Je bent communicatief sterk, zowel intern als extern
  • Je kunt beleidskaders implementeren en innovatieve interventies verkennen
  • Je bent bereid tot samenwerking met beleidsadviseurs en andere ketenpartners

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 01-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Adviseur Wonen
Baarn
16 - 20 uur
HBO
26 december 2025