Deel deze vacature

Documentalist Projectdocumentatie

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Utrecht
Uren
16 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
30 november 2025

Dit ga je doen

Voor het project ‘MN Vernieuwing Demkabocht’ van Rijkswaterstaat zoeken wij een documentalist die verantwoordelijk is voor het controleren en beheren van de projectdocumentatie. Je zorgt ervoor dat de documentatie voldoet aan de gestelde eisen en stimuleert medewerkers om correct te documenteren. Je werkt binnen de richtlijnen van het project en beheert de archivering in het document management systeem.

Jouw taken

  • Beheren van het digitaal projectarchief, inclusief het registreren, metadateren, ordenen en classificeren van documenten en informatie.
  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix en het verlenen en intrekken van autorisaties voor het document management systeem.
  • Ontwikkelen van standaardweergaven en zoekvragen in het document management systeem, afgestemd op de behoeften van medewerkers.
  • Instrueren en coachen van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij zelfstandig en adequaat hun taken op het gebied van documentbeheer en archiefvorming kunnen uitvoeren.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen, selecteren en muteren van (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur.
  • Actueel houden van alle documenten binnen het projectarchief en het verplaatsen van documenten en (sub)dossiers waar nodig.
  • Toezien op correcte verwerking van inkomende, interne en uitgaande documenten volgens de geldende kaders en zorgen voor tijdige beschikbaarstelling van juiste informatie aan de juiste personen.
  • Melden van storingen aan het Lokaal Functioneel Beheer en het inventariseren en doorgeven van verbetervoorstellen voor applicaties.
  • Inrichten van werkomgevingen, inhoudelijk migreren van documenten en updaten/invullen van metadata.

Resultaat

  • Een ingericht projectarchief dat voldoet aan de gemaakte afspraken en kwaliteitseisen, waaronder ordening, waarderen, selecteren en toepassen van metadata.
  • Beschikbaarheid van actuele middelen voor documentbeheer en archivering, zoals autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen en ordeningsstructuur.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal HBO denk en werkniveau met een afgeronde MBO opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of gelijkwaardige opleiding
  • Meer dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met werken met een Document Management Systeem (DMS) en het vakgebied van digitaal archiveren
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening, en het gebruik van DIM gerelateerde ICT-middelen
  • Zelfstandig werkinstructies en handreikingen opstellen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 01-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.