Deel deze vacature

Implementatie Manager

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Amsterdam
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
07 december 2025

Dit ga je doen

Ben jij een ervaren Implementatie Manager met een passie voor verandermanagement en projectmanagement? Voor het programma Nieuw Informatie Systeem Erfpacht (NISE) zoeken wij een professional die het nieuwe informatielandschap succesvol kan implementeren binnen de afdeling Erfpacht en Uitgifte (E&U). Jouw doel is om de verandering volledig te borgen, te zorgen dat gebruikers de nieuwe systemen omarmen en dat de vooraf vastgestelde toegevoegde waarde van NISE wordt gerealiseerd. In het komende jaar ga je een cruciale implementatiefase begeleiden waarin de meeste processen live gaan.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Leiding en coördinatie: Je coördineert en leidt de implementatie van het nieuwe informatielandschap, volgt het implementatieplan en bewaakt de voortgang.
  • Aansturing: Je geeft directe aansturing aan de testmanager/coördinator van het NISE-programma.
  • Stakeholdermanagement: Je onderhoudt intensief contact met stakeholders, met name gebruikers, om de veranderingen optimaal af te stemmen op hun wensen en behoeften.
  • Samenwerking communicatie: Je werkt nauw samen met communicatiecollega’s om gebruikers goed te informeren en mee te nemen in de verandering.
  • Betrokkenheid bij ontwikkeling: Je bent nauw betrokken bij het ontwikkelproces om plannen en gefaseerde implementatie op elkaar af te stemmen.
  • Evaluatie en verbetering: Je evalueert de gezamenlijke resultaten en jouw bijdrage hieraan om verbeterkansen te benutten.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 7 jaar werkervaring als implementatiemanager, bij voorkeur binnen het publieke domein van een G4 gemeente
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met Common Ground architectuurprincipes, in het bijzonder GZAC, en gemeentelijke processen zoals NORA en GEMMA
  • Je hebt praktijkervaring met diverse methodieken zoals projectmatig werken (PRINCE2), verandermanagement, informatieanalyse, architectuur en systeemontwikkeling, (Lean) procesmanagement, beheer en ICT-organisatie (ASL, BiSL, ITIL), Agile ontwikkelmethoden (Scrum) en SAFe (Scaled Agile Framework)
  • Je beschikt minimaal over een hbo/wo werk- en denkniveau
  • Je bent in het bezit van een erkend hbo/wo diploma en kunt dit bij het interview tonen
  • Je bent in het bezit van een Prosci certificering en kunt dit bij het interview tonen
  • Je beschikt over een bewezen track record in verandermanagement en projectmanagement
  • Je hebt uitstekende organisatorische en planningsvaardigheden en kunt meerdere projecten tegelijk managen
  • Je bent analytisch sterk en kunt problemen snel en effectief oplossen
  • Je bent een natuurlijke activator die mensen weet te stimuleren veranderingen te omarmen
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en weet mensen bij elkaar te brengen

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.