Deel deze vacature

Programmamanager Transformatie Sociaal Domein

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Bergen op Zoom
Uren
32 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
29 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Programmamanager Transformatie Sociaal Domein.

Als Programmamanager Transformatie Sociaal Domein leid je de beweging naar een toekomstbestendig sociaal domein. Je bent verantwoordelijk voor de regie over projecten en activiteiten binnen het programma en zorgt voor een realistische aanpak en planning. Je stuurt scherp op de realisatie van doelen en resultaten, bewaakt voortgang, samenhang en impact, en levert ten minste elk kwartaal een voortgangsrapportage inclusief risicoanalyse en bijsturingsvoorstellen aan de stuurgroep.

Je geeft leiding aan het programmateam, bestaande uit projectleiders, kwartiermakers en beleidsmedewerkers, en stelt binnen vier weken na aanvang een werkstructuur op met rolverdeling en overlegcyclus. Je onderhoudt nauw contact met de opdrachtgever en stuurgroep en houdt hen proactief op de hoogte van de voortgang.

Daarnaast stimuleer, organiseer en borg je samenwerking op alle niveaus en bouw je een samenwerkingsnetwerk met maatschappelijke partners en inwoners. Je bent verantwoordelijk voor het budget en de budgetbewaking, waarbij je maandelijks inzicht geeft in de budgetstatus en afwijkingen >5% direct signaleert en rapporteert.

Verantwoordelijkheden

  • Regie voeren over projecten en activiteiten binnen het programma
  • Opstellen en bijstellen van het programmaplan met planning, mijlpalen en KPI’s
  • Sturen op voortgang, samenhang, verbinding en impact
  • Leidinggeven aan het programmateam en vaststellen van werkstructuur
  • Nauw contact onderhouden met opdrachtgever en stuurgroep
  • Organiseren en borgen van samenwerking met maatschappelijke partners en inwoners
  • Verantwoordelijk voor budgetbewaking en rapportage

Jouw werkgebied

Je werkt binnen de gemeente Bergen op Zoom en werkt nauw samen met diverse maatschappelijke partners om lokale vraagstukken effectief aan te pakken, met aandacht voor lokale verschillen en context.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt WO werk- en denkniveau
  • Je hebt ruime ervaring met complexe programma- en netwerksturing, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein
  • Je hebt ervaring met veranderinitiatieven en transformatieprocessen en hebt het vermogen te schakelen tussen strategie en praktijk
  • Je hebt analytisch vermogen om hoofd- en bijzaken te onderscheiden en verbanden te leggen
  • Je bent sterk in relatiebeheer en in het opbouwen en benutten van persoonlijke relaties
  • Je bent resultaatgericht en hebt focus op het behalen van concrete doelen
  • Je hebt overtuigingskracht, energie, lef en optimisme en bent koersvast, ook in uitdagende situaties

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 30-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.