Deel deze vacature

Baliemedewerker Publiekszaken

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Weert
Uren
24 - 28 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
23 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Baliemedewerker Publiekszaken.

Als medewerker front- en backoffice burgerzaken ben jij het eerste aanspreekpunt voor inwoners van de gemeente. Je verstrekt belangrijke informatie aan de balie en voert diverse administratieve taken uit. Dit omvat onder andere het vaststellen van identiteit, het in behandeling nemen van reisdocumenten en rijbewijzen, het uitgeven van aangevraagde documenten en uittreksels uit de Basis Registratie Personen (BRP) en Burgerlijke Stand (BS), het verwerken van aanvragen voor Verklaring omtrent Gedrag, legalisatie, handtekening en garantstelling, en het verwerken van verhuizingen.

Jouw taken

  • Verstrekken van specifieke informatie aan inwoners
  • Vaststellen van identiteit
  • In behandeling nemen van reisdocumenten en rijbewijzen
  • Uitgeven van aangevraagde documenten en uittreksels uit BRP en BS
  • Verwerken van aanvragen voor Verklaring omtrent Gedrag, legalisatie, handtekening en garantstelling
  • Verwerken van verhuizingen
  • Samenwerken met collega’s van de afdeling
  • Continu meedenken over het verbeteren van de dienstverlening

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je krijgt er energie van om elke dag in contact te staan met de klant
  • Je vindt het leuk om mee te denken bij ontwikkelingen en je bent kritisch en creatief wanneer het gaat om het bieden van goede dienstverlening
  • Je bent klantgericht en klantvriendelijk
  • Je bent stressbestendig
  • Je bent eerlijk naar collega’s en de klant
  • Je bent een teamplayer
  • Je kunt goed omgaan met pieken en dalen in het werk en anticipeert hierop
  • Je bent zelfstandig
  • Je bent betrokken
  • Je weet hoe je een klantgesprek positief kunt beïnvloeden
  • Je hebt passie voor dienstverlening en klantbeleving
  • Je gaat gemakkelijk om met klantcontact en hebt daar plezier in
  • Je hebt een groot oplossend vermogen
  • Je hebt MBO+ werk- en denkniveau
  • Je hebt een opleiding B1a of B0 of bent bereid deze te volgen
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie
  • Je bent een geboren dienstverlener
  • Je bent klantvriendelijk, representatief en flexibel
  • Je bent bereid om op koopavonden te werken
  • Je bent bereid om in de nevenlocatie in Stramproy te werken
  • Je wilt jezelf uitdagen en ontwikkelen
  • Je voelt je prettig in een omgeving die volop in ontwikkeling en verandering is
  • Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je komt zowel individueel als in teamverband goed tot je recht
  • Je durft collega’s te voorzien van input
  • Je vindt het een uitdaging om bij een lokale overheid te werken
  • Je stelt de burger altijd voorop
  • Je kunt snel schakelen tussen verschillende vragen en meldingen
  • Je bent stressbestendig en bereid hard te werken
  • Je kunt goed omgaan met diverse groepen mensen en bent oplossingsgericht
  • Je bent een teamspeler die graag samenwerkt en spart met collega’s
  • Je bent creatief en flexibel in het vinden van oplossingen
  • Je communiceert effectief
  • Je denkt actief mee over het slimmer en beter maken van de dienstverlening

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

BRP Specialist
Arnhem
36 uur
HBO
01 december 2025