Deel deze vacature

Projectleider Migratie Verkeersinformatie

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
36 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
23 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider Migratie Verkeersinformatie.

Als Projectleider Verkeersinformatie binnen Verkeer- en Watermanagement (VWM) ben jij verantwoordelijk voor de migratie van alle verkeersinformatie op de websites (RWSverkeersinfo.nl, vanAnaarBeter.nl en Rijkswaterstaat.nl) naar één geïntegreerd platform van Rijkswaterstaat. Je brengt de inhoudelijke en communicatieve eisen in kaart, ontwikkelt scenario’s en stemt af met communicatie, Functioneel Beheer, CIV en ontwikkelaars. Je bewaakt de samenhang tussen platformen en zorgt dat de belangen van de weggebruiker optimaal worden geborgd.

In jouw rol ben je de business projectleider en zorg je voor een goede projectinrichting en projectsturing. De scope omvat niet alleen het opleveren van één communicatieplatform, maar ook het borgen van continuïteit door het opzetten van een ingerichte beheerorganisatie. Daarbij vervul je tevens de rol van functioneel beheerder.

Daarnaast ligt de nadruk op het actueel en toekomstbestendig houden van de verkeersinformatie via het online kanaal. Hiermee bereik je jaarlijks honderdduizenden weggebruikers en media door hen te voorzien van actuele informatie over incidenten, files en wegwerkzaamheden. Je neemt de productowner rol op het snijvlak van IT, beheer en inhoud op je en bent verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en strategische sturing van de bestaande website RWS verkeersinformatie totdat de migratie is voltooid.

Je weegt af welke informatie relevant is voor de weggebruiker en media en hoe deze zo helder en gebruiksvriendelijk mogelijk gepresenteerd kan worden. Je bent de verbindende schakel tussen communicatie, IT-systemen en het ontwikkelteam. Deze zelfstandige rol vraagt om afstemming op hoofdlijnen met betrokken afdelingen en het zorgen dat alle keuzes goed op elkaar aansluiten. Je volgt de vigerende processen van de organisatie.

Resultaten en verantwoordelijkheden

Korte termijn:

  • In kaart brengen van benodigde inhoudelijke en communicatieve eisen in afstemming met betrokken partijen.
  • Ontwikkelen van diverse scenario’s voor het realiseren van één platform.
  • Opleveren van projectmandaat en projectbrief ter besluitvorming.
  • Opstellen van het Project Initiatie Document (PID) voor besluitvorming.
  • Uitvoeren van het project als Business Projectleider en invullen van de rol Functioneel Beheerder (conform BiSL).
  • Opleveren van het projectresultaat: verkeersinformatie op één platform en een ingerichte beheerorganisatie en -processen.
  • Opleveren van het Project Einde Document (PED).

Langere termijn:

  • Opstellen van een advies over de vereiste eindsituatie voor proces en organisatie.
  • Beschrijven van noodzakelijke mens- en ontwikkeltrajecten op basis van het advies.

Mogelijke vervolgopdracht

  • Inrichten van de organisatie.
  • Doorontwikkeling en strategische sturing van de website.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een diploma op HBO-niveau in de richting van communicatie, projectmanagement of vergelijkbaar
  • Je hebt aantoonbare ervaring van minimaal 4 jaar in een productowner rol binnen een overheidsorganisatie of andere grote organisatie bij voorkeur in een project met een technische of digitale component
  • Je hebt ervaring met het doorontwikkelen van (Overheid)websites in samenwerking met ontwikkelteams en het vertalen van gebruikersbehoeften naar functionele aanpassingen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.