Deel deze vacature

Interface Manager Transformatie

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Utrecht
Uren
24 uur
Startdatum
24 november 2025
Reageren t/m
20 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Interface Manager Transformatie.

Als Interface Manager ondersteun je de transformatie-opgave van het UMC Utrecht. Je richt je op een soepele overgang van de huidige divisies/directies naar Centra, Thema’s en Diensten, en op de verdere inrichting van de interfaces tussen Centra, en tussen Centra, Thema’s en Diensten.

Jouw verantwoordelijkheden

Je levert werkzaamheden op de volgende gebieden, waarbij de exacte scope per onderdeel wordt afgestemd:

  • Detailstructuur huidige organisatie: Mede inventariseren en analyseren van ‘grijze vlekken’ in de huidige organisatie, zoals (sub)eenheden, taken, formatie/FTE en bevoegdheden.
  • Governance interfaces: Uitwerken van beslis- en overlegstructuren, mandaten en eigenaarschap per raakvlak. Ontwerpen en documenteren van interface-afspraken (RACI/SLA).
  • Processen: Inventariseren van huidige primaire en ondersteunende processen binnen divisies. Analyseren van de ‘gap’ tussen huidige en nieuwe processen, met speciale aandacht voor raakvlakken, afhankelijkheden en overdrachtsmomenten. Ontwikkelen van richtlijnen voor proceskoppelingen, standaard werkinstructies en minimale kwaliteitscriteria.
  • Specifieke vraagstukken: Behandelen van vraagstukken over plaatsing van medewerkers, autorisaties en financiële inbedding die nadere analyse en regie vereisen.

Positionering en samenwerking

Je werkt binnen het PMO van de werkstroom Vorming Centra, met mogelijkheid tot inzet werkstroom-overstijgend. Je rapporteert functioneel aan de voorzitter van de werkstroom Vorming Centra en stemt nauw af met onder andere transitiemanagers P&O, Dienst Financiën, Dienst IT, Juridische Zaken, kwartiermakers van Centra en Thema’s, Diensten Directeuren, programma management en directie.

Inzet

  • Beschikbaarheid: 3 dagen per week (24 uur per week)
  • Duur: initiële periode van 6 maanden, met mogelijkheid tot verlenging

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • WO opgeleid, bestuurskunde
  • Minimaal 15 jaar ervaring in de zorg
  • Ruime ervaring in project- en progamma-management
  • Specifiek brede en ruime ervaring met en kennis op het gebied van kwaliteit en veiligheid, logistiek in de zorg, personeelsmanagement, reorganisaties in de zorg, specifiek binnen een universitair medisch Centrum
  • Ervaring met regionale samenwerkingsverbanden
  • Ruime ervaring met procesoptimalisatie
  • Aantoonbaar ervaring met bestuurlijke processen
  • Aantoonbare advies ervaring

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 21-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.