Deel deze vacature

Teamleider Ketenregie Waterzuivering

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Amsterdam
Uren
40 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
20 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Teamleider Ketenregie Waterzuivering.

Als Teamleider ben je eindverantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team Ketenregie, bestaande uit circa 12 fte. Je bewaakt de samenhang tussen de strategische doelstellingen van het waterschap, de assetmanagementsystematiek en de praktische uitvoering van het bedienen en onderhouden van de zuiveringen. Daarnaast ondersteun je het afdelingshoofd Waterzuivering, die tevens effecteigenaar ‘gezuiverd water’ is. Je speelt een belangrijke rol in de regievoering over de keten, waaronder beleid, assetmanagement, opdrachtgeverschap, projecten, onderzoek en onderhoud.

Je fungeert als spil in het verbinden en in balans brengen van beleid, uitvoering en ondersteuning en zorgt voor een professioneel, betrokken en gemotiveerd team. Het team Ketenregie is een stafteam van de effecteigenaar en heeft drie hoofdtaken:

  • Ondersteuning in functionele effectsturing, waaronder verantwoording (P&C/bestuurlijk proces en producten)
  • Procesverbetering en business improvement
  • Bedrijfsuitvoeringstaken, zoals KAM en contractmanagement

Het team ondersteunt de afdelingsmanager in de sturing, verantwoording en bedrijfsvoering van de gehele keten met betrekking tot gezuiverd afvalwater.

Jouw dagelijkse werkzaamheden

Planning Control (P&C) cyclus en -producten

  • Bewaken en ontwikkelen van P&C-producten (begrotingen, rapportages) in samenwerking met de business controller en financieel administratief medewerkers.
  • Zorgen dat deadlines worden gehaald en managementinformatie correct en tijdig beschikbaar is.
  • Regie houden op het voorbereiden en controleren van bestuursvoorstellen, met aandacht voor bestuurlijke sensitiviteit en heldere, doeltreffende communicatie.
  • Coördineren van relevante bestuurlijke effecten en deskundige ondersteuning bieden aan het management en diverse afdelingen.

Regie op de effectketen

  • Organiseren van overleggen tussen alle relevante spelers binnen de keten.
  • Verbinden en in balans brengen van belangen van assetmanagers en asset users.
  • Stimuleren en borgen van procesgericht werken en toepassing van assetmanagementprincipes binnen het team en de afdeling.

Operationele regie en prioriteiten stellen

  • Plannen, organiseren en bewaken van werkzaamheden en projecten binnen het team.
  • Prioriteren van taken en middelen om doelstellingen te realiseren.

Kwaliteitsbewaking en verbeteringen

  • Borgen van kwaliteit op het gebied van Arbo en Milieu binnen de afdeling.
  • Faciliteren van verbeterinitiatieven vanuit het team.

Vertegenwoordigen van het team

  • Optreden als aanspreekpunt binnen de organisatie en richting externe partijen.

Participatie

  • Deelnemen aan managementoverleggen en ketenoverleg.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • In het bezit van een afgeronde HBO opleiding
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een leidinggevende rol, bij voorkeur binnen een technische of publieke organisatie
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een continu productie proces van assetmanagementsystematiek (bijv. ISO 55000)
  • Rijbewijs B
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 21-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.