Deel deze vacature

Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Etten-Leur
Uren
24 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
20 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting.

Als Interim Adviseur Bouwkunde – Onderwijshuisvesting ben je verantwoordelijk voor het adviseren, coördineren en begeleiden van bouwkundige projecten binnen het onderwijsdomein. Je voert het Integraal Huisvestingsplan (IHP) uit, van beleid tot realisatie, en bewaakt de voortgang van diverse bouwprojecten. Je bent het eerste aanspreekpunt voor schoolbesturen en zorgt voor een goede regie, samenwerking en afstemming tussen alle betrokken partijen. Je werkt nauw samen met beleidsadviseurs onderwijshuisvesting en schoolbestuurders aan omvangrijke projecten.

Werkzaamheden

  • Gemeentelijke vertegenwoordiging schoolbesturen:
    • Eerste aanspreekpunt op het gebied van onderwijshuisvesting en beheerstichting voor alle schoolbesturen;
    • Betrekken van schoolbesturen bij projecten en beleidsontwikkelingen;
    • Strategisch onderhandelen over tijdelijke en permanente huisvesting en het opstellen van overeenkomsten, inclusief financiële afhandeling;
    • Voorbereiden en coördineren van overleggen met schoolbesturen: agendering, inhoudelijke voorbereiding, verslaglegging en opvolging van actiepunten;
    • Zorgen voor snelle en zorgvuldige afhandeling van vragen en organiseren van regelmatige afstemmingsoverleggen met gebruikers.
  • Bouwkunde onderwijshuisvesting:
    • Organisatie, registratie en bewaking van nieuwbouw-, renovatie- en uitbreidingsprojecten voor scholen en kindcentra van start tot oplevering;
    • Beheren van kleinere projecten zoals tijdelijke huisvesting en noodlokalen;
    • Bouwkundig beheer en onderhoud van MFA’s;
    • Uitbesteding van groot en klein onderhoud en begeleiding van bijbehorende aanbestedingen;
    • Verantwoordelijk voor het uitvoeringsprogramma van het IHP, van beleid tot realisatie;
    • Adviseren van beleidsadviseurs onderwijshuisvesting op bouwkundig gebied;
    • Advies geven met betrekking tot bouwkundige expertise binnen de beheerstichting van alle schoolbesturen;
    • Aansturing van exploitatie, begroting, jaarrekening, (financiële) administratie, beheer, medegebruik en verhuur van locaties.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met bouwkundige wetgeving binnen de onderwijshuisvesting
  • Je hebt ervaring met grootschalige complexe projecten in de onderwijshuisvesting, zoals het bouwen van nieuwe scholen en het creëren van tijdelijke scholen
  • Je bent een tijdelijke collega die snel kan schakelen in complexe dossiers en makkelijk de verbinding zoekt met collega’s en andere partijen
  • Je weet zaken voor elkaar te krijgen en hebt als doel om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen binnen een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Je bent communicatief sterk, zowel inhoudelijk als relationeel, bent benaderbaar en collegiaal en geeft gevraagd en ongevraagd advies
  • Je beschikt over bouwkundig en/of installatietechnisch inzicht, opgedaan door werkervaring en een technische of bouwkundige opleiding
  • Je hebt goede digitale vaardigheden en het vermogen om een goede administratie van je werk bij te houden
  • Je hebt een afgeronde relevante opleiding op HBO+ of WO-niveau
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente relevante werkervaring binnen onderwijshuisvesting en vertegenwoordiging richting schoolbesturen

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 21-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.